actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th April 2015, 22:46
N*ck.Peeters N*ck.Peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Leo'burg
Posts: 89
Belgen negeren zone 30

Vooral mannen en jongeren geven toe dat ze af en toe snelheidsovertredingen begaan. 90 procent van de Belgen negeert de zone 30 in schoolomgevingen. Dat blijkt uit een bevraging van het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV).

In het onderzoek van het BIVV, voorgesteld door federaal minister van Mobiliteit Jacqueline Galant (MR), gaf 94 procent van de ondervraagden toe te snel te rijden. In de zone 30 rond schoolomgevingen lapt 90 procent van de ondervraagden de regels wel eens aan zijn laars.

In ons land worden gemiddeld 9.166 voertuigen per dag geflitst. Enkel op wegen waar maximaal 90 kilometer per uur mag worden gereden en op de autosnelwegen houden meer dan de helft van de ondervraagde chauffeurs zich aan de snelheidslimieten.

Mannen grootste snelheidsovertreders
Mannen zijn de grootste snelheidsduivels op de Belgische wegen. In alle zones overtreden zij het vaakst de toegelaten snelheid. Vooral op de snelweg is het verschil tussen mannen en vrouwen het grootst. In de zone 30 doen dames het echter bijna even slecht.

Minister van Mobiliteit Galant wil met nieuwe campagnes en controles het aantal overtredingen terugdringen. ‘Het doel van de snelheidscontroles is niet om de staatskas te vullen, maar om het aantal pv’s, en dus ook het aantal verkeersslachtoffers te verminderen’, aldus de minister.

Bron:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150420_01639062

Mening:

Ik vind dat ze indertijd met het invoeren van een zone 30 te hard overdreven hebben. 30 kilometer per uur rijdt een fiets de dag van vandaag en is dus geen snelheid voor een wagen.
En zoals in het artikel wordt aangehaald, de zone 30 wordt genegeerd. Niet meer dan logisch vind ik. Ik ben het ermee eens dat een schoolzone moet beschermd worden, maar ik denk dat het in de eerste plaats ouders én jongeren moeten zijn die zich bewust moeten worden van het verkeer en voorzichtig moeten zijn.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st April 2015, 10:18
S*m.martens S*m.martens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Zoersel
Posts: 101
Belgen negeren zone 30

Ik vind een zone 30, en zeker rond een school, niet overdreven. Het is vaak 500 meter dat je even op je rem moet gaan staan. Als hier veel kinderen zijn die willen oversteken is dit zeker niet te traag. Wat ik wel vind, is dat de borden rond zone 30 niet altijd even duidelijk zijn. Je hebt de gewone verkeersborden en dan heb je nog van die borden die lichtgeven. Ik denk dat het voor velen niet duidelijk is wanneer je nu wel 30 moet rijden of niet.
Het is inderdaad moeilijk om je aan een snelheid van 30km/u te houden. Ik vind als je respect hebt in het verkeer en denkt aan de gevolgen dat je die zone 30 toch zeker in het achterhoofd moogt houden. Ik heb aan mijn lagere school vaak ongevallen zien gebeuren. Er staan veel auto's aan de zijkant en zeker wanneer het school gedaan is. Een ongeval kan snel gebeurd zijn, en zeker wanneer je harder rijdt dan 30km/u.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.