actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th November 2013, 16:28
g*tte.jansen g*tte.jansen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Hoogstraten
Posts: 128
Virtueel Filipijns meisje lokt kindermisbruikers

Terre des Hommes, een kinderhulporganisatie, heeft met een virtueel Filipijns meisje meer dan duizend kindermisbruikers op het internet geďdentificeerd.
Mensen uit 65 landen trapten in de val. Daar horen zeker twintig Nederlanders bij. Of er ook Belgische mannen gevat zijn, is nog niet duidelijk.

Het virtuele meisje dat hen de das omdeed, heet Sweetie. Ze moet een tienjarig meisje voorstellen, afkomstig uit de Filipijnen. Tien weken heeft ze zich op internet voorgesteld aan mannen. Het videomateriaal dat Terre des Hommes verzamelde, is nu in handen van Interpol.

Bron: De Standaard
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131104_00822951 -geraadpleegd op 4/11/2013

Mening:
Ik vind dit zeer heugelijk nieuws. Dit artikel laat zien tot wat de media in staat zijn. De media worden jammer genoeg vaak gebruikt om onder andere kinderen te misleiden. Dit door een vals profiel op te stellen en zo kinderen te lokken en ze nadien te misbruiken. Terres des Hommes heeft nu de rollen omgedraaid. Door een vals profiel op te stellen van een klein meisje hebben ze kindermisbruikers om de tuin kunnen leiden. Ik vind dit een zeer slim plan en het heeft duidelijk ook effect. Meer dan duizend kindermisbruikers zijn geďdentificeerd. Hoewel dit goed nieuws is, wordt via dit artikel nogmaals duidelijk hoeveel mensen het internet wel niet misbruiken. Men heeft er nu een aantal kunnen uitpakken, maar elke dag zijn er nog ontelbaar veel andere kindermisbruikers actief op het internet.

Laatst aangepast door g*tte.jansen : 4th November 2013 om 17:24.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th November 2013, 11:44
lorenz.teunen@stu.khk.be lorenz.teunen@stu.khk.be is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Kessel
Posts: 81
Reactie op 'Virtueel Filipijns meisje lokt kindermisbruikers'

Geniaal. Hoewel de media een groot deel van de oorzaak zijn, heeft het nu bewezen dat ze ook een groot deel van de oplossing kunnen zijn. Het is wel raar dat men dit niet vroeger heeft gedaan want het lijkt me een relatief makkelijke oplossing. Hopelijk kan het in de toekomst allemaal op grotere schaal gerealiseerd worden en zo dus een enorm grote bestrijding zijn tegen kindermisbruikers. Hoewel we - net zoals bij drugs - het probleem nooit helemaal zullen kunnen oplossen maar al de kleine beetjes helpen natuurlijk. Wat deze mensen bezield om zo iets gruwelijk te doen, zal ik nooit begrijpen maar voor mij moeten deze mensen de zwaarste straf mogelijk krijgen. Levenslang en geen kans om vrij te komen.

Laatst aangepast door lorenz.teunen@stu.khk.be : 5th November 2013 om 11:53. Reden: Te kort
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.