actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th December 2017, 09:21
WuytsMichelle WuytsMichelle is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: Poederlee
Posts: 20
Belgisch toerisme herstelt zich

Belgisch toerisme herstelt zich

Het toerisme in België groeit weer naar hetzelfde niveau als in 2015, schrijft Le Soir woensdag. Na de aanslagen in 2015 en 2016 meden veel toeristen onze hoofdstad.

Het aantal overnachtingen in de hotels over het hele land gingen erop vooruit in de eerste 6 maanden van 2017. Van januari tot juni 2017 steeg het aantal reservaties van hotelkamers in België met 10,1 procent in vergelijking met dezelfde periode in 2016.

Minister van Economie Kris Peeters (CD&V) analyseert de cijfers met optimisme. ‘Als diezelfde groei aanhoudt in de tweede helft van 2017, zou het toerisme weer op hetzelfde niveau kunnen uitkomen als van voor de aanslagen, of zelfs hoger. Dit is het bewijs dat de publiciteitscampagnes om het imago van België te herstellen, gewerkt hebben’, antwoordde hij op een parlementaire vraag.

Brussel tekent 18,4 procent meer reservaties op, en een omzetstijging van 30 procent.

Bron:
De Standaard, 6 december 2017, via http://www.standaard.be/cnt/dmf20171206_03227805

Mijn eigen mening over het artikel:
Economisch gezien kunnen we dit niet anders als een goede stap vooruit bezien. Veel van de grote steden in België rekenen op de inkomsten van het toerisme. Waarom de cijfers pijlsnel naar beneden gingen vanaf 2015 - 2016 lijkt me een duidelijke reden te hebben. De maatschappij was geschrokken en vele onder ons waren zelfs zeer angstig, dit vooral met betrekking tot grote steden en plaatsen waar veel mensen samen komen. Maar waren ze dan perse thuis veiliger dan op straat?

Met dit als reden voor de daling van de toerisme cijfers vraag ik me af of we het omgekeerde wel kunnen/mogen gebruiken als reden voor de toename. Mogen we zeggen dat de mensen minder angstig zijn? Mogen we er vanuit gaan dat mensen de gebeurde feiten vergeten zijn? Denken we dat we nu weer veiliger zijn, dat de onheil niet meer om de hoek schuilt?
Persoonlijk denk ik, hoe spijtig ook, dit wel eens de waarheid kunnen zijn. Zelf denk ik niet dagdagelijks aan de gebeurtenissen in Brussel, Parijs, London en nog zoveel andere steden. Pas wanneer er nog eens een artikel verschijnt sta ik even stil bij de feiten. Het leven is zo snel 'gewoon' doorgegaan, het zijn maar enkelingen onder ons die persoonlijk getroffen zijn. Ondertussen is er al weer zoveel tijd voorbij gegaan, niemand die effectief dagelijks terug kijkt.

Werken de promo-filmpjes dan echt? -mag ik hier bij toevoegen dat ik geen enkele promo voorbij heb zien gaan- Daar heb ik zwaar mijn twijfels over.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.