actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th May 2009, 22:59
maarten.gilops maarten.gilops is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Sint-Lenaarts
Posts: 73
Bart Philtjens, de natuurlijke vader van baby D., wordt door het parket vervolgd

Bart Philtjens, de natuurlijke vader van baby D., wordt door het parket vervolgd voor zijn aandeel in de "mensonwaardige behandeling" van het kind. Philtjens reageert verbijsterd.

Voldoende elementen voor vervolging
Naast de draagmoeder en de Nederlandse koopouders, vervolgt het parket van Oudenaarde nu ook de echte vader. "We vinden in het dossier voldoende elementen die erop wijzen dat ook bij hem sprake is van mensonwaardige behandeling van een kind", bevestigt procureur Herman Daens. "We willen hem mee voor de rechter brengen, die zal oordelen of er ook effectief sprake is van schuld." Philtjens begrijpt er niets van. "Ik heb mijn dochter zelfs nog niet eens mogen zien, hoe kan ik haar dan mensonwaardig behandeld hebben?", vraagt hij zich af.

Bezoekrecht in gevaar
Het meisje, inmiddels 4 jaar oud, werd verwekt met zijn zaad, maar door de draagmoeder achter zijn rug verkocht aan een Nederlands echtpaar. Op 23 juni beslist de raadkamer of Philtjens ook effectief voor de strafrechter moet verschijnen. Een eventuele veroordeling zou zijn kansen fors verkleinen om in Nederland ooit bezoekrecht te krijgen.

Wat een ongelofelijke situatie, ik wist niet dat dit circus al vier jaar draaide. Het is allemaal verschrikkelijk heel die affaire, maar ik denk toch dat het voor het kind heel choquerend moet zijn. Als je te weten komt dat je gekocht bent door je ouders en dat je ‘echte’ vader een hoop processen moest ondergaan. Toch snap ik de reactie niet van het parket, dat kind loopt schade op, maar moeten we niet snel een compromis vinden, voor het welzijn van het kind.

bron: De morgen
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.