actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st October 2008, 22:07
DieterVerheyen DieterVerheyen is offline
So a Toridé
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Beerse
Posts: 44
Verdachten organisatie neonaziconcerten al vrijgelaten

Leden van Blood & Honour op een eerder concert in Aarschot.

HLN update:
De onderzoeksrechter heeft beslist om de drie verdachten niet aan te houden die werden opgepakt in het kader van een onderzoek naar een reeks neonaziconcerten. Dat heeft Eric Van der Sypt, woordvoerder van het federaal parket, laten weten.

Een van de verdachten werd wel overgebracht naar de gevangenis van Antwerpen. De man zou zijn voorwaarden niet nageleefd hebben onder dewelke hij vrij was. Zo had hij zich niet aangeboden voor een enkelband. Dat de drie werden vrijgelaten, betekent niet dat ze niet zullen vervolgd worden, aldus het federaal parket.

Het federaal parket voert al langer een onderzoek naar de neonaziconcerten in het kader van inbreuken op de antiracismewet. Zo werden eerder al beelden in beslag genomen die een Duitse undercoverjournalist maakte tijdens een concert op 19 april in Bellegem. Afgelopen weekend hield de extreemrechtse organisatie Blood and Honour een nieuw concert in Diksmuide. De drie opgepakte personen werden ervan verdacht dat ze de concerten in Diksmuide en Bellegem organiseerden. (belga/sps)

21/10/08 17u39
Bron: HLN

Eigen mening:
Hoog tijd dat er drastische wetten uitgevaardigd worden om de burger te beschermen tegen de problemen waarmee hij geconfronteerd wordt: kaalgeschoren jongens met zwarte vesten die overal ten lande onder invloed van drank de boel kort en klein slaan en armen in de lucht steken, dingen zeggen die elke duitser vroeger zei en andere bevolkingsgroepen stigmatiseren en gemene vooroordelen uiten tegenover andere rassen enzovoort. AANPAKKEN!
In het verlengde van dit artikel stelde VB het volgende: 'Wij dulden geen neonazis'.
Mijn reactie hierop: inderdaad het VB duldt ze niet...ze omarmt ze...
Denken we maar aan Karel Dillen. Die gast + alle honderd anderen die regelmatig gesignaleerd werden op SS-bijeenkomsten of in de vriendenkring van ex-ss-ers etc... doet hier deze banale en absurde uitspraak.
OM ZOT VAN TE WORDEN ... DE POLITIEK BESPEELT DE MENS NU NOG MEER DAN VROEGER!!!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd October 2008, 02:19
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Citaat:
Orgineel gepost door DieterVerheyen
Mijn reactie hierop: inderdaad het VB duldt ze niet...ze omarmt ze...
Denken we maar aan Karel Dillen. Die gast + alle honderd anderen die regelmatig gesignaleerd werden op SS-bijeenkomsten of in de vriendenkring van ex-ss-ers etc... doet hier deze banale en absurde uitspraak.
OM ZOT VAN TE WORDEN ... DE POLITIEK BESPEELT DE MENS NU NOG MEER DAN VROEGER!!!
Natuurlijk overschot van gelijk!!
Tegelijk: 'DE' politiek? Ik heb onze Minister van Justitie - Van Deurzen - gisteren nochtans duidelijk horen zeggen dat hij jouw standpunt onderschrijft, en dat hij wel degelijk zal optreden tegen dergelijke uitwassen!
Anderzijds: hoewel K. Dillen inmiddels al enige tijd onder de zoden ligt, kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat het VB de hele situatie nogal 'opportunistisch' benadert: als het niet geweten is, kan en mag een VB-lid dat tegelijk de bijeenkomsten van Blood & Honour actief ondersteunt, TOCH opkomen bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen in L'burg (Bocholt, als ik mij niet vergis...). Maar als de zaak vervolgens de nodige ruchtbaarheid heeft gekregen in de nationale pers, dan distantiëren zij zich van de zaak met de boodschap dat betreffend lid inmiddels uit de partij is gezet!?
BAH!!
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.