actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th November 2009, 12:22
maxim.verbueken maxim.verbueken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lier
Posts: 24
Stuur een bericht via MSN naar maxim.verbueken
Negen op de tien burgers tevreden over politiewerk

Bijna negen op de tien Belgen vinden dat de politiediensten goed tot zeer goed werk leveren. Dat blijkt uit de Veiligheidsmonitor, een tweejaarlijks bevolkingsonderzoek in opdracht van Binnenlandse Zaken.

De tevredenheid ligt ruim tien procent hoger dan in het jaar 2000 en volgens minister van Binnenlandse Zaken Annemie Turtelboom (Open VLD) toont dit aan dat de politiehervorming is geslaagd.

Sinds 1997 houdt Binnenlandse Zaken om de twee jaar een grootschalig bevolkingsonderzoek om te weten wat burgers denken over politie en veiligheid. Van de 37.000 mensen die het afgelopen jaar werden ondervraagd zeggen 89,2 procent van de Belgen tevreden te zijn over het politiewerk.

Onaangepaste snelheid in het verkeer en agressief verkeersgedrag horen bij de meest zorgwekkende buurtproblemen. Turtelboom vindt het dan ook terecht dat verkeersveiligheid onlangs als een nieuwe basistaak voor de politie werd aangeduid.

De Veiligheidsmonitor helpt ook om zicht te krijgen op de misdrijven die burgers niet aangeven en die dus niet in de criminaliteitstatistieken opduiken. Woninginbraken worden steeds minder aangegeven, maar blijft boven de 75 procent. Van bedreigingen met lichamelijk geweld of seksuele misdrijven wordt minder dan 10 procent aangegeven.

Bron: www.standaard.be

Eigen mening: Dit is toch wel zeer positief nieuws vind ik. Het is belangrijk dat de bevolking zich veilig kan voelen in een land, en daar heeft een goede en efficiente functie van de politie toch wel heel wat mee te maken.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 26th November 2009, 13:37
Coleta's Avatar
Coleta Coleta is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Blauberg
Posts: 78
Stuur een bericht via MSN naar Coleta
Ik vind het leuk om te horen dat de overgrote meerderheid van de mensen tevreden is over de politiediensten. Dit wil zeggen dat zij zich ook veilig voelen en dat is toch wel zeer belangrijk. Wanneer ze tevreden zijn, wil dit toch ook wel zeggen dat hun oproepen goed beantwoord worden door de politiediensten.
Zelf ben ik dan weer niet altijd tevreden over de politiediensten. Ik zeg niet dat ik helemaal ontevreden ben, maar ik heb zelf toch al enkele 'klachten' gehad. Zo heb ik de politie deze zomer nog gecontacteerd voor een probleem en ik moest het zelf maar oplossen...
Ik zou het ook appreciëren moesten ze snelheidcontroles ook eens op andere plaatsen uitvoeren. Meestal vinden deze plaats net voor of in de bebouwde kom. Een plaats waar inderdaad veel mensen te hard rijden. Maar ik woon zelf aan een baan waar de maximumsnelheid 90 km/u is. Men rijdt daar 9/10 keer harder. En met harder bedoel ik niet zomaar 10-20 km/u sneller, nee, vaak rijdt men er wel meer dan 120. Ik begrijp niet waarom men daar dan ook eens geen snelheidscontroles uitvoert? Dat zou de veiligheid -op deze toch wel 'dodenbaan', omdat er al veel dodelijke ongevallen plaatsvonden- misschien verbeteren.
Over het algemeen ben ik wel redelijk tevreden. Ik heb in het verleden al vaak gemerkt dat de politie snel op post is indien je ze contacteert.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 26th November 2009, 15:12
Catharina.Michiels Catharina.Michiels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 63
Min of meer

Ik vind dat de politiediensten vooral sneller mogen optreden. Zoals je ook in een vorige post kon lezen, is er een geval geweest waarbij een man met een revolver tegen het hoofd stond van iemand anders in de slaapkamer van het slachtoffer. Het gevaar was reeds geweken toen de politie arriveerde.

De politie deed er een uur over om van de politiepost naar de woonplaats van het slachtoffer te rijden. Wetende dat beiden in dezelfde stad gelegen zijn. Dit kan gewoonweg niet!

Hun manier van optreden vind ik gepast. Als ik bij gelijke welke situatie contact maak met een agent, is die altijd vriendelijk en behulpzaam. Ze zijn - toch zone Noorderkempen - ook heel begripvol. Geen klachten dus :d
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.