actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th May 2010, 18:22
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
Partijen hebben 13,3 miljoen voor campagnes

De kiescampagnes moeten nog een beetje op gang komen en dat heeft veel te maken met centen. Met deze onverwachte verkiezingen moeten de partijen plots op zoek naar geld om affiches te drukken, folders, spandoeken etc.


Een kleine rekensom in Gazet van Antwerpen leert dat de Vlaamse partijen samen 13,3 miljoen euro kunnen uitgeven. De kans dat ze effectief zoveel zullen uitgeven, is klein. Bij de kiescampagne in 2007 gaven alle politieke partijen (inclusief de Franstalige partijen dus) samen iets meer dan 8,5 miljoen euro uit.

Maar toch voor de aardigheid even wat cijfertjes. De SP.A heeft het grootste budget ter beschikking, nl. 4,5 miljoen euro. Daarna volgt Open VLD met 3,3 miljoen, CD&V beschikt over 2,7 miljoen, Vlaams Belang en N-VA hebben elk 1 miljoen en Groen! heeft 600.000 euro. Lijst Dedecker heeft het kleinste budget: 200.000 euro. Het budget van PvdA+ is niet bekend, bij de vorige verkiezingen was dat minder dan 5.000 euro.

Datum: 10/05/2010
Bron: De Redactie

Eigen mening:
De gewone burgers moeten maar besparen en bij verkiezingen kunnen de partijen het geld even later rollen. Ik vind en ik denk dat er meerdere mensen dezelfde mening hebben, dat reclame maken mag, maar zoveel geld moet er niet in geïnvesteerd worden. Mensen stemmen toch op een partij die hun ideeën deelt, niet op een partij die veel reclame maakt... Het mooie aan een verkiezingscampagne zou zijn dat er een actie georganiseerd zou worden. Met minder geld de partij promoten en een klein spaarpotje aanleggen voor een goed doel. Dan zou de populariteit van de partij ook serieus stijgen denk ik. Affiches en spandoeken hoeven voor mij niet, als de bevolking moet besparen, de politieke partijen ook.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.