actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th December 2012, 19:33
E*io.Verbeeck E*io.Verbeeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Bouwel
Posts: 18
Mario Been komt er met berisping vanaf na kritiek op scheidsrechter

Racing Genk-trainer Mario Been, die zich op 25 november na de wedstrijd tegen Oud-Heverlee Leuven erg kritisch uitgelaten had over de wedstrijdleiding, heeft een berisping gekregen van het bondsparket van de Koninklijke Belgische Voetbalbond.
Robert Jeurissen, voorzitter van de Centrale Scheidsrechterscommissie, had het bondsparket gevraagd om een onderzoek te starten naar Been, maar vond zelf ook dat een waarschuwing volstond.

De Nederlandse trainer had zich inmiddels ook geëxcuseerd voor zijn uitspraken.
Na het 1-1 gelijkspel tegen OHL, waarin de bezoekers kort voor het einde een strafschop kregen, verklaarde Been dat 'de scheidsrechter net niet juichte'. 'De mannen in het zwart hebben hier in België te veel invloed op het resultaa'", voegde hij er ook nog aan toe..

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20121204_056

Opinie: In de eerste plaats zou je kunnen denken dat dit artikel thuishoort onder de rubriek 'in de marge van het nieuw', maar ik heb een andere visie op dit artikel waardoor ik wil aantonen dat dit toch wel een belangrijk artikel is en niet behoort tot boecht. Ik speel namelijk zelf ook voetbal en ik weet hoe frustrerend het kan zijn dat een scheidsrechter niet correct of niet in je voordeel fluit. Maar ik vind dat dit geen reden is om een scheidsrechter fel te viseren of laat staan je agressief op te stellen ten opzichte van hem. De laatste maanden neemt de agressie tegenover scheidsrechters ook enorm toe. In Nederland is pas nog maar een arbiter overleden nadat hij werd 'bewerkt' door een aantal teamleden waarvan hij een wedstrijd moest fluiten. Het moet eens gedaan zijn met dit soort toestanden. Respect voor iedereen!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.