actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th October 2014, 10:10
Jan.S*egers Jan.S*egers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: weelde
Posts: 22
Snelheidslimiet binnenkort ongeldig bij oude verkeersborden

Elf jaar na de aanpassing van de Wegcode staan langs Vlaamse wegen nog steeds honderden ‘verouderde’ verkeersborden om de bebouwde kom aan te duiden. Over enkele maanden verliezen ze elke juridische waarde. Chauffeurs mogen dan in theorie de snelheidslimiet voor de bebouwde kom negeren, zo schrijven Het Nieuwsblad en Gazet van Antwerpen.

Toen de Wegcode in 2004 werd aangepast, is er voor het aangeven van de bebouwde kom een nieuw verkeersbord ingevoerd, met daarop het silhouet van een dorpskern. Over enkele maanden, vanaf 1 juni 2015, moeten alle oude verkeersborden ‘bebouwde kom’ weg zijn. Dan loopt de overgangsperiode definitief af. En dat betekent voor veel gemeentebesturen nog een pak werk, en een serieuze factuur om alle oude borden te vervangen door nieuwe.

Federaal parlementslid Bert Wollants vroeg aan minister van Mobiliteit Jacqueline Galant of het niet aangewezen is de overgangsperiode te verlengen, maar daar wil Galant niet van weten.

bron: 27 oktober 2014, Gazet van Antwerpen
http://www.gva.be/cnt/dmf20141027_0...-verkeersborden

mening:Ik vind het raar dat ze deze borden moeten vervangen door nieuwe. Wat is er mis met deze borden? Deze borden zijn toch duidelijk, chauffeurs weten wat dit bord betekent. Of is misschien de kleur die afgegaan? Nee, ik kan niks bedenken. De gemeentebesturen een pak werk geven en bovendien een serieuze factuur aanrekenen voor eigenlijk een reden die niet staat vermeld in het artikel vind ik niet kunnen. Ze zouden beter ergens anders geld insteken.. Volgens mij wil Jacqueline Galant enkel aanlachten ook "iets te zeggen hebben" .
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.