actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #5  
Oud 19th May 2016, 14:09
Hendrik.S*uvillers Hendrik.S*uvillers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Thuis
Posts: 83
Ik denk dat deze maatregel niet veel gaat uithalen. Iedereen weet dat roken ongezond is en toch blijven mensen het doen. Hetzelfde geldt voor alcoholgebruik. Iedereen weet dat het ongezond is, maar daar let al helemaal niemand op.
Op vlak van druggebruik zijn de regels in België veel strenger en duidelijker: Het mag gewoon niet. En bijgevolg zijn er veel minder mensen die drugs gebruiken dan bv. rokers of nog beter alcoholgebruikers.
Ik stel dus voor dat men het tabaksgebruik gewoon verbiedt (met uitzondering het gebruik ervan in de medische sector). Oké, er zullen altijd mensen zijn die zullen roken, maar het wordt voor hen al veel moeilijker om aan sigaretten te geraken. Wat onze regering nu doet is de prijs van een pak sigaretten verhogen met *de volle* 30 eurocent, om de drempel van het tabaksgebruik hoger te leggen... Serieus?! Er is maar één reden waarom de prijs van tabak stijgt in België en dat is omdat er dan meer belastingen op betaald kan worden. Ik heb echt medelijden met alle rokers die op deze manier worden leeggezogen door de regering. Alsof het nog niet erg genoeg is om aan tabak verslaafd te zijn. Hetzelfde geldt trouwens voor alcohol, maar daar ga ik me niet zo over uitspreken omdat ik anders iedereen tegen mij heb. :s
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.