actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th December 2015, 09:41
D*mas.VanderEycken D*mas.VanderEycken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: vosselaar
Posts: 36
Racist die *applaudisseert voor Lukaku, moet toch beseffen dat er iets niet klopt?"

Een op de vier Vlamingen vindt het niet racistisch dat op voetbaltribunes oerwoudgeluiden weerklinken wanneer een zwarte speler aan de bal is. Dat blijkt uit een enquête van Fan, het voetbalmagazine van Het Nieuwsblad, zo schrijven de kranten van Mediahuis vandaag.
Discriminatie is dus nog lang niet uit de stadions verdwenen. Zo wijst de enquête, die door iVox bij 1.020 Vlamingen werd afgenomen, ook aan dat ruim 60 procent van de Vlamingen die frequent naar het voetbal gaan al getuige was van een racistisch incident.

Ook de Rode Duivels ontsnappen niet aan racistische beschouwingen. Een op de vijf voetbalfans vindt de culturele mix bij de Rode Duivels geen goed voorbeeld voor de jeugd.

De voetbalbond hoopt dat daar snel verandering in komt. "Misschien verandert een racist daar zijn houding", hoopt bondsvoorzitter François De Keersmaecker. "Een racist die *applaudisseert wanneer Romelu Lukaku scoort, moet toch beseffen dat er iets niet klopt?"

mening: ik vind dat racisme ook niet in de voetbal stadions hoort. Je moet respect hebben voor de spelers, ook al heeft deze een andere huidskleur of een andere nationaliteit. Je moet geen oerwoudgeluiden maken wanneer een zwarte man aan de bal is of iets anders racistisch doen. Je moet iedereen gelijkwaardig bekijken, zonder vooroordelen . De culturele mix geen goed voorbeeld bij de Rode Duivels? Als iemand goed speelt, dan speelt hij/zij goed. Je moet hier geen onderscheid gaan maken tussen zwarte en blanken. Ik wist niet dat 1/5de het daar niet mee eens was. Dat is meer dan ik had verwacht. Ik vind het geen slecht voorbeeld, maar een les voor de jeugd. Zo leren ze dat zwarte en blanken samen kunnen werken zonder problemen en verhelp je misschien onrechtstreeks het probleem van het racisme!

bron: http://www.hln.be/hln/nl/949/Belgis...iet-klopt.dhtml
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.