actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th November 2014, 23:45
Emiel.D*uyts Emiel.D*uyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 77
Brusselse burgemeester en politie willen amokmakers preventief laten oppakken

De Brusselse burgemeester Yvan Mayeur en de commissaris van de politie Brussel Hoofdstad-Elsene sporen Binnenlandse Zaken aan om amokmakers preventief op te pakken met het oog op de nog komende acties. Dat besloten beide partijen na de evaluatie van de nationale betoging maandagnamiddag. De gewonde agenten zullen allemaal een bedankingsbrief in de bus krijgen.
Burgemeester Mayeur kwam ook terug op de beschuldigingen die hij de laatste dagen naar het hoofd kreeg geslingerd. Hij benadrukte dat “geen enkele burgemeester op het terrein komt om de politie te coördineren”, want dat zou volgens de burgemeester “niet wenselijk zijn vanuit democratisch oogpunt”. Mayeur weerlegde eveneens het verwijt dat de politie veel te laat in actie kwam.

Met het oog op de betogingen en acties die nog gaan komen, vragen de burgemeester en commissaris Guido Van Wymersch dat Binnenlandse Zaken en de bevoegde administratieve diensten de reeds geďdentificeerde amokmakers preventief oppakt om wantoestanden zoals afgelopen donderdag te voorkomen.

Daarnaast beloofden ze ook om de uitrusting van de agenten die de orde moesten handhaven te onderzoeken. Als hieruit blijkt dat er wel degelijk gebreken zijn in de uitrusting van de politie, dan zal dit meteen worden aangepakt.

Tot slot werden de rellen in de marge van de nationale betoging veroordeeld en betuigden de burgemeester en de commissaris hun diepste respect voor de 112 agenten die toen gewond raakten. Zij zullen een brief krijgen waarin ze uitdrukkelijk worden bedankt.

Intussen werd een juridische cel opgericht die zich bezighoudt met het verzamelen van informatie over de amokmakers om zo snel mogelijk het gerechtelijk dossier op te starten.

Volgende week ontmoet de burgemeester de politievakbonden.

Bron: De Standaard
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141110_01368893
Datum: 10/11/2014

Eigen mening: De betogingen van tegenwoordig zijn steeds agressiever. Er gebeuren vaak meer zulke incidenten. Dat de burgemeester dan ook aandringt op het arresteren van deze individu's verbaasd me niets. Wat ik mezelf wel afvraag is ook of dit echter effect gaat hebben, en indien ja, wat voor effect? Ik kan me niet inbeelden dat de betogers zich zomaar gewonnen gaan geven als een paar vrienden of medebetogers in de gevangenis zitten. Ook al zou dit maar preventief zijn. Ook denk ik dat dit een omgekeerd effect zal hebben. Je zal de betogers nog meer aanzet geven tot het betogen omdat men weet dat de burgemeester hier angst voor heeft. Wat men beter zou doen, dat weet ik dan ook weer niet. Samenzitten en samen tot een conclusie komen lijkt me de beste optie, maar dit is dan weer niet de beste optie voor de maatschappij zelf. De reden waarom deze mensen betogen vind ik totaal uit den boze. Als het zo doorgaat, zullen we binnenkort niets meer hebben van onze pensioenen. Preventief arresteren is een goede tijdelijke oplossing, maar ik verwacht dat men hier na verloop van tijd in een slechtere situatie zal terecht komen. Ik vind dan ook dat de burgemeester hier al langer had van op de hoogte had moeten zijn. Dat de uitrusting van de politie dan ook al langer in orde moeten zijn.

Laatst aangepast door Emiel.D*uyts : 10th November 2014 om 23:58.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.