actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th October 2014, 13:36
Elia.L*eckens Elia.L*eckens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Turnhout
Posts: 22
Luchthavenpolitie dreigt ermee Zaventem plat te leggen tijdens herfstvakantie

Toch even opletten als u tijdens de herfstvakantie met het vliegtuig op vakantie wil. De politievakbonden dreigen ermee de luchthaven plat te leggen om hun pensioeneisen kracht bij te zetten. Dat meldt Het Laatste Nieuws.

Het regeerakkoord heeft er niets aan veranderd dat heel wat agenten tot zes jaar langer moeten werken voor ze met pensioen kunnen. De politievakbonden vrezen zelfs dat de leeftijd straks nog verder opgetrokken wordt dan 62 jaar. Omdat eerdere acties, zoals de boeteloze week en de 'sabotage' van de tweede flitsmarathon, weinig opgeleverd hebben, schakelen ze nu een versnelling hoger.

"Ons volgende doel is het platleggen van de luchthaven van Zaventem. De politie zal er zeer strenge identiteitscontroles uitvoeren bij al wie vertrekt en aankomt", zegt een voorname vakbondsbron in de krant. Dat zou al snel voor lange rijen wachtende reizigers en veel gemiste vluchten zorgen. Qua timing wordt de herfstvakantie - van zaterdag 25 oktober tot en met zondag 2 november - 'een goede mogelijkheid' genoemd.

"We zouden het ook liever anders zien, maar onze eisen worden genegeerd en dus moéten we er wel iets steviger tegenaan gaan", aldus nog onze bron. "Want niet alleen ons pensioen is in gevaar. De nieuwe regering wil ook allerlei premies afschaffen, waardoor agenten een deel van hun inkomen dreigen te verliezen." De actie op de luchthaven moet nog verder doorgesproken worden, maar het draagvlak is groot.

Datum: 13/10/2014
Bron: De Morgen
Link: http://www.demorgen.be/nieuws/lucht...antie-a2087828/

Eigen mening: Toen ik de titel van het artikel las, dacht ik in eerst instantie dat men het over Ebola ging hebben. Maar het gaat over de pensioenen. Ik ben van mening dat iedereen moet bijdragen om een begroting in evenwicht te krijgen. Ik begrijp ook dat het absoluut niet fijn is om jaren langer te werken, maar we moeten dit met zijn allen doen. Als we de ingeslagen weg blijven bewandelen, zakt ons sociaal systeem in elkaar. Iedereen heeft het recht om te staken, maar op deze manier wordt de burger getroffen. Net zoals bij de actie van de foorkramers in Antwerpen, vrees ik er voor dat ook deze op niet veel begrip gaat kunnen rekenen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.