actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd November 2014, 16:22
Shanice V*n Gorp Shanice V*n Gorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Beerse
Posts: 88
24 leden nieuwe Vlaamse Jeugdraad zijn bekend

24 leden nieuwe Vlaamse Jeugdraad zijn bekend

Bijna 1.000 jongeren hebben de afgelopen week hun stem uitgebracht bij de verkiezingen van de nieuwe algemene vergadering van de Vlaamse Jeugdraad. Twaalf jeugdwerkers en 12 jongeren zullen zich de komende drie jaar inzetten voor kinderen, jongeren en hun organisaties.

In totaal hadden zich 28 jongeren en 15 jeugdwerkers kandidaat gesteld voor de nieuwe algemene vergadering. Van 12 tot en met 19 november konden alle jongeren in België hun stem uitbrengen via eID.

In januari gaat de nieuwe Vlaamse Jeugdraad van start. Een maand later, in februari, wordt een nieuwe voorzitter verkozen.

De Vlaamse Jeugdraad is de officiële adviesraad voor de Vlaamse regering over alle domeinen die kinderen, jongeren en hun organisaties in Vlaanderen aanbelangen. De Vlaamse ministers moeten het advies van de Jeugdraad vragen telkens zij beslissingen nemen die invloed hebben op kinderen en jongeren. Maar de Jeugdraad brengt ook op eigen initiatief advies uit.

Bron: De Morgen, 22/11/14
http://www.demorgen.be/binnenland/2...ekend-a2129113/

Eigen mening: Ik vind het van enorm belang dat jongeren ook inspraak hebben in het beleid van het land. Er worden namelijk veel beslissingen genomen omtrent zaken waarin ook jongeren belang hebben. De Vlaamse Jeugdraad zorgt hiervoor in ons land. Voor ik dit artikel las had ik echter nog nooit van De Vlaamse Jeugdraad gehoord. Het is belangrijk dat zulke organisaties zich voldoende kenbaar maken bij jongeren, zodat geïnteresseerden hierin kunnen participeren. Het feit dat slechts 28 jongeren en 15 jeugdwerkers zich kandidaat gesteld hebben, bewijst volgens mij dat deze organisatie niet erg bekend is bij jongeren. Het is belangrijk dat deze organisatie meer publiciteit maakt, zodat meer jongeren op de hoogte zijn van het bestaan van de Vlaamse Jeugdraad, en indien zij dit wensen, hierin kunnen participeren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.