actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th October 2015, 14:25
Tessa.K*uleers Tessa.K*uleers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Berlaar
Posts: 29
Tommelein weigert bergingsfactuur van Flinterstar volledig te betalen

Staatssecretaris voor de Noordzee Bart Tommelein vindt niet dat de volledige factuur voor de berging van de Flinterstar naar de Belgische overheid kan worden doorgeschoven. De rederij van het schip doet afstand van het schip, maar Tommelein laat het daar niet bij, zei hij zondag in de Zevende Dag op één.

Rederij Flinter heeft een brief gestuurd waarin het de Flinterstar opgeeft. Volgens een internationaal principe kan een rederij dat doen. 'Ik zal niet zomaar aanvaarden dat het schip verloren gaat en wij de rekening gepresenteerd krijgen', zegt Tommelein. 'Ik zal zoveel mogelijk recupereren van diegenen die in de fout zijn gegaan.’

De Belgische overheid zal niet wachten om het schip bergen, omdat het op de drukst bevaren zeeroute ter wereld ligt. Maar Tommelein wil dat de verantwoordelijkheid voor het ongeval vastgesteld wordt. Hij heeft daarover een onafhankelijk onderzoek bevolen.

Bron: www.standaard.be; 11/10/2015 (http://www.standaard.be/cnt/dmf20151011_01913253)

Mening: Ik vind het zeer laf dat de rederij afstand doet van het schip en zo alle verantwoordelijkheden laat vallen, en het op de overheid afschuift. Doordat het schip op een druk bevaren zeeroute ligt, kan ik er inkomen dat dit voor verschillende bedrijven een streepje door de rekening is. Hierdoor kan ik begrijpen dat Tommelein het schip toch zal bergen. Maar ik vind het niet meer als juist dat er een onafhankelijk onderzoek volgt naar de verantwoordelijkheid van de aanvaring, om zo de kosten al dan niet gedeeltelijk terug te vorderen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.