actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st November 2009, 19:26
jessica.mink jessica.mink is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Laakdal
Posts: 45
3 Nederlandse tieners opgepakt voor moord

3 Nederlandse tieners opgepakt voor moord

Drie Nederlandse tieners uit het dorp Urk zijn opgepakt op verdenking van moord op hun leeftijdsgenoot Dirk Post. De tieners zijn 12, 13 en 15. Twee van hen werden gisteren opgepakt, de 12-jarige werd vanmiddag opgepakt. Bij de 15-jarige is ook een huiszoeking verricht, zo schrijft De Telegraaf.

Dinsdag & woensdag
Post verdween dinsdag. Rond 16h ging hij de deur uit. Sindsdien was hij niet meer gezien. Hij kwam niet opdagen voor het avondeten, geheel tegen zijn gewoonte in. Woensdagochtend sloegen zijn ouders alarm.

Aan het eind van de middag kwam het angstaanjagende nieuws dat er een lijk in het Urkerbos was gevonden. Meteen werd het bos hermetisch afgesloten en woensdagavond laat konden agenten de onheilsboodschap overbrengen aan de familie dat het Dirk was die diep in het bos was gevonden. Omdat er sporen van geweld werden aangetroffen, heeft de politie meteen een rechercheteam op de zaak gezet.

Geweld
Inmiddels staat vast dat Dirk door geweld om het leven is gekomen. Over de exacte doodsoorzaak kan de politie in belang van het onderzoek nog geen mededelingen doen.

De politie houdt er sterk rekening mee dat de aangehouden kinderen daadwerkelijk betrokken zijn bij de moord op hun plaatsgenoot. "Het is afschuwelijk dat het twee van die jonge jongens zijn, die zijn opgepakt. Daar zal het dorp wel erg van schrikken", aldus een woordvoerder.

Terughoudendheid
In het dorp gaat het gerucht dat de twee gearresteerde jongens Dirk Post eerder met de dood hadden bedreigd. De burgemeester van Urk heeft via lokale media de pers opgeroepen terughoudend te zijn in berichtgeving over de zaak. (belga/edp)

21/11/09 18u09 www.hln.be

mijn mening:
Het is erg om te weten dat er al moordenaars rondlopen van nog geen 18 jaar. het is goed dat de jongeren zijn opgepakt, al hoop ik dat ze er niets mee te maken hebben. Ze zijn nog te jong om al opgesloten te zitten.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st November 2009, 20:46
nick.moons nick.moons is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lier
Posts: 110
Dit is echt droevig. Dat zo'n jonge mensen hierbij betrokken zouden kunnen zijn. Ik hoop van niet, maar als dit zo is verschiet ik er toch van.

Tegenwoordig is er onder de jongeren meer en meer geweld. Dit is triestig. Ik hoop dat dit in de toekomst gaat minderen, maar dit betwijfel ik. Door het internet, tv, radio, films,... worden jongeren meer en meer geconfronteerd. Vaak zelfs op zeer jonge leeftijden. En dit kan dan wel eens aanleiding geven tot geweld en zelfs moord onder de jongeren.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 23rd November 2009, 15:09
jolien.van.dun jolien.van.dun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Ravels
Posts: 31
Shokkend nieuws! Het is bijna niet te geloven dat drie jongeren Dirk vermoord hebben door geweldpleging. Als deze jongeren hem al eerder met de dood bedreigd hebben, vind ik het een goed dat ze opgepakt zijn en dat ze tot het uiterste verhoord worden. Maar waar komt dat geweld vandaan? Ik denk dat de videospelletjes van tegenwoordig hen inspireerd.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 23rd November 2009, 16:23
Sanne.Brys Sanne.Brys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 89
3 Nederlandse tieners opgepakt voor moord

Dit kan ik echt niet geloven. Wie haalt het nu in zijn hoofd om een leeftijdsgenoot te vermoorden, en dan nog met geweld? Hier kan ik echt niet bij!
Natuurlijk is er nog niets bewezen, maar er zijn sporen dat in de richting van deze pubers wijzen. Onvoorstelbaar.
Is de jeugd van tegenwoordig dan zo gevoelloos?
Nog niet zo lang gelden las ik een artikel over een man die een hondje van de brug had gegooid en hierdoor heel wat breuken opliep, dit vond ik al mensonwaardig. Ik snap echt niet dat mensen (in dit geval wsl pubers!) dit over hun hart krijgen. Zulke mensen moesten ze, naar mijn mening, levenslang opsluiten.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 23rd November 2009, 19:36
Ivan.Verwerft's Avatar
Ivan.Verwerft Ivan.Verwerft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 133
12 jaar en iemand vermoorden? Dan vraag ik me af hoe de thuissituatie/opvoeding geweest moet zijn voor deze jongen (en de andere jongens). Ik steek nu ook niet meteen de schuld op de ouders van deze kinderen, maar in hoeverre zou je zo iets zien aankomen bij je kind van 12/13 of 15? Weet iemand of het slachtoffer op dezelfde school zat? Was er dan misschien sprake van een uit de hand gelopen pestprobleem, en heeft de school dan wel genoeg moeite gedaan om dit op te lossen?
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 23rd November 2009, 22:49
Sanne Wauters Sanne Wauters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Heist-op-den-berg
Posts: 109
Passioneel tienerdrama schokt Nederland

Passioneel tienerdrama schokt Nederland
Drie kinderen in cel voor dood Dirk Post (14)

Een golf van verontwaardiging trekt door Nederland na de brutale moord op de veertienjarige Dirk Post uit Urk. Drie kinderen van 12, 13 en 15 jaar zijn aangehouden. Vermoedelijk sloegen ze Dirk dood na een ruzie om een meisje.

De politie van de regio Flevoland, de provincie waar het kleine Urk ligt, is bijzonder karig met commentaar over de omstandigheden waarin de 14-jarige basketballer en skatefanaat Dirk Post overleed. ‘Uit het onderzoek van het labo blijkt duidelijk dat het slachtoffer door geweld om het leven is gekomen. Afgelopen vrijdag zijn twee jongeren, een van 13 en een van 15 jaar aangehouden voor hun betrokkenheid bij het overlijden. Hun aanhouding volgt op huiszoekingen in de ouderlijke woningen van de jongens', zegt de woordvoerder van de politie. ‘Zaterdagmiddag is een derde jongen van 12 jaar oud aangehouden. De drie jongens kenden het slachtoffer, worden verhoord en blijven voorlopig aangehouden. Maar in het kader van het onderzoek geeft de politie geen verdere commentaar.' Dirk Post verliet vorige week dinsdag de woning van zijn ouders. Een dag later vonden wandelaars in een afgelegen deel van een bos niet ver van zijn woonplaats zijn levenloze lichaam. De politie kamde meteen het bos uit op zoek naar sporen en zette zelfs een helikopter in.

In het kleine Urk, een wat gesloten bijzonder gelovig vissersdorp, sloeg het nieuws in als een bom. Volgens burgemeester Jaap Kroon is de dood van de jonge Dirk een ‘diepingrijpend' en een ‘ramp' voor zijn gemeente. ‘De dood is keihard aangekomen in onze kleine gemeenschap. Daarbij komt nog dat de drie piepjonge verdachten uit onze gemeente komen', zegt hij. Het rouwregister dat het gemeentebestuur op haar website heeft gezet is inmiddels door honderden mensen ondertekend. Uit respect voor hun overleden speler heeft Posts basketclub de wedstrijden van afgelopen weekend geannuleerd. Dat Post het slachtoffer is geworden van een passioneel drama, zoals de Nederlandse krant De Telegraaf schrijft, doet de emoties nog meer oplaaien. Zo zouden Post en de vijftienjarige hoofdverdachte al jaren bevriend zijn vanop school en vanop het skateterrein, maar sinds enkele weken ruzie hebben. Ze waren immers allebei gevallen voor de charmes van een veertienjarige meisje uit Urk. Volgens schoolgenoten had de aangehouden tiener eerder al aangekondigd dat hij ‘Post ging vermoorden' nadat hij te weten was gekomen dat zijn liefdesrivaal het meisje had mee uitgenomen. De kans dat hij de daad ook effectief bij het woord heeft gevoerd lijkt met de dag groter te worden. Wellicht hebben de twee andere tieners hem geholpen. Aangezien het hoofd van Post zware verwondingen vertoonde gebruikte de dader vermoedelijk een honkbalknuppel. Als de jongeren schuldig zouden blijken hangt hen een redelijk milde straf boven het hoofd. Het wettelijke maximum voor jonge daders van misdrijven is twee jaar opsluiting in een gesloten jeugdinstelling. Dirk Post wordt dinsdagochtend begraven. Het was de bedoeling dat morgenavond al een stille herdenkingstocht van de vroegere basisschool van de scholier in Urk naar het terreintje waar hij vele uren op zijn skateboard stond zou trekken. Maar in overleg met de ouders van Post werd die uitgesteld naar dinsdagavond, na de begrafenis. De burgemeester van Urk moet het licht wel nog op groen zetten.

Bron: Het nieuwsblad
Datum: 23/11/2009



Mijn mening:

Ik vind dit schokkend nieuws! Een meisje als reden voor moord. Dat vind ik wel erg ver gaan. Je bent jong, alle wegen liggen open. Iemand vermoorden omdat er twee mensen verliefd zijn op een meisje, en dat als je 15 jaar bent. Daar is mijn verstand te klein voor.
Geweld, waarom op die leeftijd al geweld gebruiken? Ik ben het er mee eens dat de televisie, de games, ... zeker invloed gehad zullen hebben.
Deze jongeren moeten zeker tot op het bot ondervraagd worden. Deze zaak kan men niet ongestraft laten. Dat zou er alleen maar voor zorgen dat er nog meer gevallen als deze zullen volgen.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 24th November 2009, 12:42
Ruben Slegers Ruben Slegers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Arendonk
Posts: 72
Verschrikkelijk

Verschrikkelijk nieuws! Wat nog verschrikkelijker is, is de maximumstraf die de bengels kunnen krijgen! 2 jaar? Hopelijk weegt zijn geweten wat zwaarder door...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.