actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd November 2011, 19:29
lorenz.teunen@stu.khk.be lorenz.teunen@stu.khk.be is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Kessel
Posts: 81
Google Street View vanaf morgen ook in België?

Google Street View vanaf morgen ook in België?
22/11/11, 17u33

© afp
Morgen zou Google eindelijk de Belgische versie van Street View lanceren. Dat leidt de website ZDNbet.be af uit een voorlopig nog geheime maar daarnaast ook overduidelijke uitnodiging van het internetbedrijf.

Google verzamelt woensdag de Belgische pers in het Brusselse stadhuis. Volgens de uitnodiging voor dit persmoment belooft Google dat het "meer Belgisch" zal worden. Onder de genodigden zijn ook de Brusselse burgemeester Thielemans en de verschillende ministers van Toerisme. Volgens ZDNet.be is het dan ook duidelijk wat er voorgesteld gaat worden nadat de lancering van Google Street View in ons land op zich liet wachten, terwijl Googles 360 graden-navigatie met foto's op straatniveau zo goed als klaar is.

Privacycommissie
In maart 2009 deden de auto's die onze straten fotografeerden hun intrede in België. Momenteel rijden er geen wagens meer rond en zou Google het technische plaatje rondhebben. Waarom het zo lang op zich liet wachten, moet vooral in de gerechtelijke sfeer gezocht worden. Dit voorjaar bleek immers dat de wagens van Google niet alleen foto's maken, maar ook wifinetwerken in kaart brengen. Dat trok de aandacht van de Privacycommissie, die een onderzoek startte.

Bloementapijt Brussel?
De plaats van de persconferentie, de Brusselse Grote Markt met het stadhuis, is al in augustus 2010 gefotografeerd door Google. Omdat het plein autovrij is, heeft Google daar een stevige fiets met zware camera gebruikt. Op het ogenblik dat Google Brussel heeft gefotografeerd, lag er op de Grote Markt een bloementapijt. Het is nog afwachten of dat ook echt op de 360°-foto's van Google te zien zal zijn.

Heel België?
Op de persconferentie zijn meerdere ministers van Toerisme uitgenodigd, wat erop kan wijzen dat Street View niet alleen in Brussel gelanceerd wordt. In Nederland werd eerst alleen hoofdstad Amsterdam voorgesteld en volgden andere steden pas later. Omdat er meerdere regio's nu vanaf het begin betrokken zijn, is het dus erg waarschijnlijk dat ook andere steden dan Brussel meteen beschikbaar zijn. Morgen moet daar dus uitsluitsel over brengen. (odbs)

Bron:
http://www.demorgen.be/dm/nl/5403/I...in-Belgie.dhtml

Eigen mening:

Technologie van de dag van vandaag, ik sta er versteld van. Alles gaat zo snel, je hebt het ene nieuwtje nog niet onder de knie of er zijn er al zes andere gemaakt. Wie komt er toch altijd op? Ik kan nu bijna niets meer verzinnen wat nog nieuw zou kunnen worden verzonnen maar toch slagen ze er in om dit aan een sneltempo te doen. Knap.

Dit brengt natuurlijk de oude vraag met zich mee 'Is dit allemaal wel nodig?'
Zelf ben ik vrij old-school ingesteld maar ik vind al de nieuwe snufjes wel cool.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd November 2011, 22:55
Lore.Vanmarcke Lore.Vanmarcke is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: St.-Antonius Zoersel
Posts: 89
Nu is het wel te hopen dat "ZDNet.be" gelijk krijgt. Uiteindelijk hebben we langs ene kant wel lang genoeg moeten wachten op de Google Street View van België. Ik heb zo'n auto al zien rijden toen ik in het vierde middelbaar zat. Ik dacht dat België eindelijk kon gezien worden op Google Street View. Ik had toen te vroeg gejuicht omdat de Wifi netwerken ook mee in kaart werden gebracht en dit was absoluut niet de bedoeling.
Ik had het wel vroeger verwacht maar uiteindelijk kan ik wel begrijpen dat zoiets niet op 1,2,3 wordt klaargespeeld. We mogen al blij zijn dat er zo van die dingen worden uitgevonden.

Laten we hopen dat dit vlug beschikbaar zal zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.