actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th December 2010, 23:33
Sandy Robbens Sandy Robbens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Wuustwezel
Posts: 15
"Els Clottemans kan deze hetze stoppen"

"Els Clottemans kan deze hetze stoppen"
GAZET VAN ANTWERPEN – 22 NOVEMBER 2010

Bijna een maand nadat Els Clottemans is veroordeeld, blijft de zaak voor beroering zorgen. Strafpleiter Jef Vermassen krijgt nog altijd politiebewaking en vrijdag ontving journalist Gust Verwerft een dreigtelefoon.
“Voor het eerst in veertig jaar misdaadverslaggeving maak ik zoiets mee”, zegt Gust Verwerft. “Ik ga u kapotmaken. Dat kreeg ik vrijdagavond van een onbekende beller te horen op mijn voicemail. En nog meer van dat fraais. De toon was bijzonder agressief. Eerder had ik ook al enkele dreigbrieven ontvangen”, doet Gust Verwerft, de nestor onder de crimi-verslaggevers, zijn verhaal.
“De beller, een mannenstem, was duidelijk van plan om mij zijn boodschap rechtstreeks over te maken. Omdat ik op het moment van de oproep bij de dokter zat, kon ik mijn gsm niet opnemen en hoorde ik die haatboodschap pas nadien. Het nummer bleek afkomstig van zo’n anonieme betaalkaart. Ik heb de boodschap meteen laten registreren bij het parket en er melding van gemaakt”.
Open brief aan Clottemans
"Uit welke hoek die nu precies komt, is me ook niet duidelijk. Mogelijk gaat het om iemand die mij verwart met Jef Vermassen. Maar in mijn boek (De parachutemoord. De waarheid en niets dan de waarheid) kies ik geen partij voor of tegen Els Clottemans. Ik vind wel dat het onderzoek in deze zaak correct is gevoerd.”
“Ik heb in mijn boek ook een open brief geschreven aan Els Clottemans. Het is een oproep waarin ik haar vraag om zelf het initiatief te nemen om bepaalde dingen te zeggen. Zij zou zo meteen een einde kunnen maken aan die hele hetze, die nu zelfs uitmondt in doodsbedreigingen. Tot nu toe heeft ze daar niet op gereageerd en dat is begrijpelijk. De eerste weken na zo’n proces willen veroordeelden daar vaak niets meer over lezen.”



Kritische kijk op dit artikel:
Er zijn best wel meerdere zaken die me storen aan deze rechtszaak. Ten eerste vind ik het eigenlijk niet kunnen dat een zaak ineens kan opgelost worden zonder echte bewijzen. Iemand schuldig verklaren kan tegenwoordig blijkbaar ook enkel met wat woorden. Ook vind ik het nogal sensatiegericht naar de buitenwereld toe. Een advocaat die veel show verkoopt kan blijkbaar serieus genomen worden ook. Ik vind het dus belangrijk dat de mensen op hun hoede zijn wanneer zij deze zaak kritischer willen bekijken. De essentie van de zaak gaat eigenlijk verloren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.