actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th December 2009, 11:44
Yannick.Truyen Yannick.Truyen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Zoersel
Posts: 82
Tot 12 jaar cel voor homejackers die uit Brussels justitiepaleis ontsnapten

Tot 12 jaar cel voor homejackers die uit Brussels justitiepaleis ontsnapten

De correctionele rechtbank van Brussel heeft celstraffen tot 12 jaar uitgesproken tegen drie mannen die op 4 augustus op brutale manier ontsnapten uit het Brusselse justitiepaleis. Ze stonden terecht voor een homejacking die ze eind november vorig jaar pleegden in Londerzeel.

Met behulp van gewapende kompanen ontsnapten de drie uit het Brusselse justitiepaleis. Een vierde beklaagde, Hakim Ait Hammouche Taieb, bleef in de zaal zitten en kreeg vandaag ook de lichtste straf: vijf jaar cel, waarvan de helft met uitstel. Binnen twee maanden komt hij in aanmerking om vrij te komen.

Oussama Trimini vliegt voor twaalf jaar achter de tralies. Hij werd ook schuldig bevonden aan poging tot doodslag op politieagenten en een eerste homejacking twee dagen voor die in Londerzeel. Akil en Oulad Haj kregen respectievelijk zeven en acht jaar gevangenisstraf. (belga/adv)

Bron : Het Laatste Nieuws

Eigen mening: Dit zijn nog te lichte straffen. De daders zijn opgepakt voor homejacking. Het ergste wat mensen kunnen meemaken. In hun eigen vertrouwde omgeving bedreigd worden. En dat ze dan nadien nog is porberen te ontsnappen en een politieagent proberen te doden is nog erger. Het wordt tijd dat we onze straffen is gaan verzwaren. Want meer dan de helft van de mensen die vast zit in België zijn van buitenlandse afkomst. Als we de mensen die zware celstraffen hebben gehad. En vanaf de tweede straf het land uitzetten dan zullen de misdadigers 2 keer nadenken voor ze dit soort overvallen doen. Ter verduidelijking ik heb absoluut geen enkel probleem met buitenlanders. Maar wel tegen de mensen die de bevolking overvallen om hun eigen rijkdom te verrijken en een bedreiging vormen voor de maatschappij.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th December 2009, 12:06
Gibb.Pemen Gibb.Pemen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie:
Posts: 46
Tot 12 jaar cel voor homejackers die uit Brussels justitiepaleis

Ik heb zo mijn twijfels bij de lengte van de straffen. Ok, ze hebben de wet overtreden en een homejacking is niet niks. Maar hoe kun je beslissen hoeveel jaar deze criminelen moeten krijgen. Wat is het verschil tussen 8 jaar en 12 jaar? Vergeet niet dat dit bijna (gemiddeld) 1/7 van een een mensen leven is!
Begrijp me niet verkeerd, ik vind ook dat deze mensen gestraft moeten worden maar ik denk dat we als buitenstaanders moeilijk kunnen beslissen over de zwaarte van de straf.
Wat ik wel goed vind is dat diegene die probeerden te ontsnappen uit het justitiepaleis zwaarder berecht worden dan diegene die is blijven zitten. Hij wil zijn straf blijkbaar wel aanvaarden en zo kans maken op een tweede kans.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.