actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th April 2012, 19:24
Leen.Buyens Leen.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Mar 2012
Locatie: Gierle
Posts: 87
Uitbaters kindercrèche in Mechelen krijgen voorwaardelijke straffen

De rechtbank van Mechelen heeft een moeder en haar dochter vandaag veroordeeld tot voorwaardelijke straffen voor slagen en verwondingen omdat ze kinderen hebben mishandeld in hun, inmiddels gesloten, crèche De Zeven Dwergen. Moeder en dochter waren niet aanwezig op de zitting.

Moeder Lea C. en dochter Kim B. werden allebei veroordeeld voor slagen en verwondingen. Voor de moeder gaat het om negen feiten, voor de dochter om één feit. De rechter sprak van "zeer ernstige feiten die getuigen van een gebrek aan normbesef", feiten "die getuigen van gebrek aan respect voor de fysieke en mentale integriteit van de kinderen".

Lea C. werd veroordeeld tot 18 maanden met uitstel en 550 euro boete. Kim B. kreeg 8 maanden met uitstel. Bovendien kreeg de dochter ook 3 maanden cel met uitstel voor het gebruik van cocaïne. Daarom kreeg ze ook de hogere boete van 5.500 euro. Moeder en dochter moeten zich bovendien aan bepaalde voorwaarden houden. Zo is er een beroepsverbod voor alles wat met minderjarigen te maken heeft.

Kim B., de dochter, werd vrijgesproken voor schuldig verzuim omdat niet met zekerheid kan gezegd worden dat ze aanwezig was tijdens de feiten gepleegd door haar moeder. Maar de rechter noemde het onbegrijpelijk dat ze op de hoogte was maar niet ingreep.

De ouders van de kinderen die zich burgerlijke partij gesteld hadden, hebben elk 1.000 euro toegewezen gekregen voor de geleden schade.

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bi...-straffen.dhtml

Toen ik dit nieuws voor het eerst op de radio hoorde, werd ik gek. 18 en 8 maanden voorwaardelijk voor zulke feiten?
Een collega van mijn moeder reed toen ze enkele weken haar rijbewijs had. Hiervoor kreeg ze een fikse boete, moest ze haar theoretisch examen doen en kreeg ze een celstraf van, hou je vast, 3 jaar voorwaardelijk.
Is het mishandelen van kleine kinderen niet veel erger dan te hard rijden? Akkoord, te hard rijden mag ook absoluut niet, maar naar mijn mening is het mishandelen van andermans 'eigendom' veel erger dan te hard rijden.
Ik ben het dus helemaal niet eens met de milde straf die de moeder en haar dochter gehoord heeft.Bovendien hoorde ik op het journaal op één dat de advocaat van moeder en dochter nog eens met de 2 delinquenten over ging praten. Maak ik hieruit op dat ze misschien wel in beroep willen gaan tegen deze uitspraak?
Dit is gewoon ongehoord, dit is verschrikkelijk!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.