actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th December 2013, 12:10
B*b.Borgmans B*b.Borgmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Arendonk
Posts: 88
Japan verlaat pad naar kernuitstap

In het binnenkort te verschijnen Japanse energieplan zal kernenergie omschreven worden als een “belangrijke” energiebron. Daarmee wordt afgestapt van het plan om het gebruik van nucleaire energie af te bouwen, zo heeft de Japanse minister van Industrie Toshimitsu Motegi vrijdag verklaard.
Een werkgroep van de regering die momenteel een ontwerp uittekent voor een energieplan op lange termijn, zal het land aanraden om kernenergie te blijven gebruiken, zo zei de minister tijdens een persconferentie.

“Ik verneem dat de besprekingen van de werkgroep ons in een richting voeren waarbij kernenergie bestempeld wordt als een belangrijke en fundamentele energiebron”, zo citeert het Japanse persbureau Kyodo hem.

De vorige regering wilde aanvankelijk het gebruik van kernenergie tegen 2030 opvoeren van 30 naar 50 procent. Maar in de nasleep van de kernramp in Fukushima besliste de door de Democratische Partij van Japan geleide regering om het gebruik van nucleaire energie af te bouwen en tegen 2030 zelfs stop te zetten.

Verwacht wordt dat de huidige regering, die geleid wordt door de Liberaal Democratische Partij, het nieuwe energiebeleid in januari zal aannemen.

De vijftig kerncentrales in Japan zijn momenteel stilgelegd voor onderhoud en zullen wel aan strengere voorwaarden moeten voldoen alvorens ze worden heropgestart.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131206_00874098
Datum: 6/12/2013

Mening:
Ik denk dat men eerst moet bedenken hoe ze het nucleaire afval en stralingen die er nu zijn, sterk te verminderen. Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat ze de kerncentrale weer moeten open doen. Zo wordt energie opgewekt op een alternatieve manier. Dit neemt niet weg dat ze serieus moeten nadenken om de kerncentrales correct op te bouwen, zodat deze tegen alle weersomstandigheden kan (ook tegen aardbevingen etc.). Langs de andere kant snap ik wel waarom ze geen kerncentrales meer willen opbouwen, om natuurlijk een tweede ramp te voorkomen. Misschien moeten ze blijven denken om energie te produceren op een andere alternatieve manier? Misschien kunnen ze een variant bedenken op watercentrales, bijvoorbeeld?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.