actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th May 2011, 10:25
Laleh Daria Laleh Daria is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2010
Locatie: Turnhout
Posts: 14
Unhappy België financieel paradijs voor asielzoekers

Asielzoekers die op hun belastingbrief beweren dat ze een inkomen hebben van nul euro, kunnen rekenen op een mooie bonus van de fiscus. Dankzij het recht van het belastingkrediet voor kinderen krijgen ze 370 euro per nazaat die nog ten laste is. Vermits de mensen zonder inkomens geen belastingen moeten betalen, trekken ze het bedrag dus gewoon.
Kamerlid Rob Vandevelde (Lijst Dedecker) kreeg van een boze OCMW-voorzitter het aanslagbiljet van een asielzoeker onder ogen die twee kinderen heeft en 740 euro zou terugtrekken. De politicus vindt het te gek voor woorden.
Bemiddelingsdienst
"Wie geen belastingen betaalt, moet ook niets terug trekken van de fiscus", aldus Vandevelde. "Leg dat terug trekken maar eens uit aan mensen die vandaag aan de fiscus moeten bijbetalen omdat minister van Financiën Didier Reynders (MR) er niet in slaagt de bemiddelingsdienst te doen functioneren!"
Groen!-kamerlid Meryem Almaci treedt haar collega bij. "Sinds enkele jaren wordt aan asielzoekers geen financiële steun meer toegekend, maar alleen materiële. Deze fiscale regeling gaat in tegen die filosofie. Wellicht gaan alle asielzoekers voortaan hun belastingbrief op die manier indienen. Het is de vraag of dit wenselijk is."
Wetswijziging
Lijst Dedecker dringt bij Financiën dan ook aan op een snelle wetswijziging. "Het belastingkrediet op zich is een valabele maatregel", aldus Vandevelde. "Maar we willen wel dat alleen wie al heeft bijgedragen, er ook van kan genieten. Wie geen belastingen moet betalen, kan er ook nooit terugkrijgen."
In 2008 moesten de mensen die een officiële asielaanvraag indienden, voor het eerst aangifte doen voor de belastingen. België telt momenteel 65.000, inclusief kinderen, in een gelijkaardige positie. Financiën wil voorlopig niet reageren en wil niet ook kwijt om hoeveel gevallen het gaat.

Bron: http://www.gva.be/nieuws/binnenland...elzoekers.aspxn.

Motivatie + mening:
Ik ben er ook ermee eens dat "Wie geen belastingen betaalt, moet ook niets terug trekken van de fiscus". Toen ik dit artikel las, vond ik het niet eerlijk dat deze mensen iets terug trekken terwijl ze niets betalen. Zij krijgen steun, dit wil zeggen dat zij de middelen en genoeg geld krijgen om te kunnen (over) leven. Daarom moet de overheid of beter gezegd, de belastingdienst hen niet mengen met een zaak die zij niets ermee te maken hebben. Misschien zijn er nog zaken die ik geen informatie erover heb rond deze zaak.
Zulke zaken lezen, geeft natuurlijk geen goed gevoel voor diegene die hard moeten werken en veel belastingen moeten betalen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th May 2011, 11:15
Igna.Dergent's Avatar
Igna.Dergent Igna.Dergent is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 83
Het geeft zeker geen leuk noch goed gevoel bij het lezen van dit artikel.
De Belgen staan hun rug krom te werken om alles te kunnen betalen, maar ook te kunnen blijven betalen en dan doet de fiscus dit? Ik vrees ook dat we veel belangrijke informatie missen over dit onderwerp en daarom is het moeilijk om een uitspraak te vellen. Maar als het inderdaad klopt wat hier zwart op wit staat, moet er toch een en ander bijgeschaafd worden vrees ik.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 4th May 2011, 15:42
Emmely Emmely is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 118
België financieel paradijs voor asielzoekers

Ik ben het ook eens wat mijn voorgangers al hebben gemeld. Dit kan absoluut niet. Mensen die niets afgeven aan de belastingen, kunnen ook niets trekken. Zo is dit ook met de gewone Belgische burgers. Wij mensen moeten hard werken om geld te verdienen. De asielzoekers werken niet en krijgen toch hiervoor geld. Ik ben geen racist, maar dit kan echt niet. Zoals Igna al heeft vermeld, kunnen we geen volledig oordeel vormen over deze toestand. Ik hoop maar één ding en dat is dat ze deze fiscus snel herbekijken en aanpassen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.