actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th December 2014, 20:44
V*ronique.Govaerts V*ronique.Govaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Pulle
Posts: 105
70 procent snelheidsboetes Wallonië belanden in vuilbak

70 procent snelheidsboetes Wallonië belanden in vuilbak

In Wallonië belandt tot 70 procent van de snelheidsboetes gewoon in de vuilnisbak. Er worden in het zuiden van het land meer flitscamera's geplaatst, in navolging van Vlaanderen, en de parketten kunnen die toestroom van overtredingen niet verwerken. Zo blijven tienduizenden overtredingen onbestraft.

Ook in Vlaanderen kunnen de parketten niet langer alle processen-verbaal voor snelheidsovertredingen verwerken. Niemand wil dat voor de camera zeggen, maar verschillende bronnen bevestigen dat in meerdere arrondissementen daarom de snelheidslimiet al langer is opgetrokken. Er wordt in de praktijk vaak pas vanaf 140 km per uur geflitst op snelwegen waar je normaal maar 120 mag. Daardoor zijn er minder boetes. Zo willen de parketten vooral de echte snelheidsduivels aanpakken.
Zie filmpje op: http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws...n-vuilbak.dhtml

Bron: Het Laatste Nieuws, 19/12/2014, http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws...n-vuilbak.dhtml

Commentaar:
Als de snelheid opgetrokken wordt tot 140 km per uur dan worden de wegen nog onveiliger dan voorheen. Waarom neemt men nu dan nog het initiatief om te flitsen en trajectcontroles te houden als men de wet gaat versoepelen in plaats van deze na te leven? Ik vind zoiets niet kunnen. Het is enorm gevaarlijk om aan hoge snelheden te rijden en 70 procent van de snelheidsboetes wordt zomaar weggegooid. Er moet volgens mij dringend personeel komen voor deze zaak anders komt de veiligheid van de mensen in gevaar. Nu wordt er enkel gefocust op echte snelheidsduivels, dit is zeker en vast niet de bedoeling. Het verkeer moet in goede banen geleid worden!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st December 2014, 11:52
j*nthe.vermeiren j*nthe.vermeiren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Loenhout
Posts: 107
Ik schrik er toch wel van dat 70% van de boetes in Wallonië zomaar in de vuilbak terechtkomt. Ik ben net zoals V*ronique van mening dat er dringend moet nagedacht worden over dit probleem. Zij haalde ook al aan dat de veiligheid van de mensen op deze manier in gevaar komt. Ik ben het daar volledig mee eens. Volgens mij geef je ook geen goed signaal aan de bevolking. Je geeft hen nu eigenlijk het signaal dat een beetje te snel rijden nog wel oké is.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 21st December 2014, 19:51
j*chim.janssens j*chim.janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Grobbendonk
Posts: 102
70 procent snelheidsboetes Wallonië belanden in vuilbak

Er zijn twee verschillende standpunten in dit verhaal en ik kan mezelf in beide inleven. Aan de ene kant kampt men blijkbaar met een tekort aan personeel. Enkele dagen geleden heb ik hier ook al een artikel over gepost (je vindt het artikel hier: http://actualiteit.org/forums/showthread.php?t=54105). Toch vind ik dat ze dit gebrek aan personeel in dit geval goed hebben opgelost door de flitssnelheid te verhogen in plaats van willekeurig 70% weg te gooien. Zo selecteren ze echt de mensen die het hardst rijden.

Aan de andere kant betekent te hard ook simpelweg te hard. In feite zou dan ook iedereen die te hard rijdt ook gestraft moeten worden. Hoeveel je dan ook te hard rijdt doet er in principe niet echt toe. Er wordt telkens aangehaald dat de inkomsten naar boven moeten maar als je dan zit dat zoveel boetes simpelweg niet geïnd worden denk ik toch dat daar nog veel kansen in zijn te vinden.
__________________
Is it a crime to fight for what is mine?
-Tupac Shakur
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 22nd December 2014, 14:27
Charlotte.L*Dreff Charlotte.L*Dreff is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Zoerle-Parwijs
Posts: 30
70 procent snelheidsboetes Wallonië belanden in vuilbak

Ik vind dit eigenlijk helemaal niet kunnen. Ik kan best geloven dat er zoveel overtredingen binnenkomen die ze niet allemaal even snel of tegelijk kunnen behandelen. Maar ik ben wel van het principe dat wanneer je iets uitwerkt, je je daar dan ook aan houdt. Wat is dat nu voor een regel? Wanneer mensen doorhebben dat als ze 130 rijden en niet gepakt worden, blijven ze dit natuurlijk doen waardoor je andere mensen in gevaar brengt. Ik vind het dus maar niks dat ze de snelheden gewoon omhoog trekken omdat ze het niet allemaal kunnen bol werken. Er zijn toch jobs te weinig, dat ze dan meer mensen inzetten voor die snelheidsboetes. Probleem direct opgelost en zonder profiteurs!
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 22nd December 2014, 19:09
S*EVEN.BRUYNSEELS S*EVEN.BRUYNSEELS is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Westerlo
Posts: 98
Ik sluit me aan bij de andere meningen. Men kampt inderdaad met een tekort aan personeel, maar hoe komt het dan dat er nog flitspalen blijven bijkomen? Ik vind het toch allemaa een beetje vreemd. Ik denk dat dit een mooi voorbeeld is van kwaliteit boven kwantiteit!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.