actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th November 2016, 13:25
gertjan.p*llis gertjan.p*llis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Beerse
Posts: 51
Politie betrapt dronken chauffeur op schoolbus

Politie betrapt dronken chauffeur op schoolbus

De lokale politie Mechelen-Willebroek heeft vrijdagnamiddag een buschauffeur betrapt met 0,9 promille alcohol in zijn bloed. De man was op weg naar een lagere school om dertig kinderen op te halen. Hij kreeg meteen een rijverbod van zes uur.

De politie hield de bus rond 15.15 uur tegen in de Van Hoeystraat in Mechelen. ‘Tot onze verbazing verspreidde de bestuurder een alcoholgeur. Na een ademanalyse bleek dat hij 0,9 promille alcohol in zijn bloed had. De man gaf toe dat hij enkele uren daarvoor zeven glazen bier had gedronken’, zegt politiewoordvoerder Dirk Van de Sande.

‘Onze verbazing werd nog groter toen hij zei dat hij dertig kinderen van een lagere school in Mechelen moest gaan ophalen om hen naar huis te vervoeren’, vertelt Van de Sande.

De man kreeg een rijverbod van zes uur en moest noodgedwongen zijn werkgever verwittigen. Die kon pas na enkele uren een andere chauffeur met een andere bus naar de school sturen. De schooldirectie zorgde intussen voor opvang van de kinderen en verwittigde ook hun ouders.

‘De betrapte chauffeur deelde ons nog mee dat hij op staande voet ontslagen zou worden’, aldus de politiewoordvoerder.

Bron
: De Standaard http://www.standaard.be/cnt/dmf20161119_02580458
Datum: 19/11/2016

Mening: Ik vind het gedrag van deze chauffeur ongelofelijk onverantwoordelijk. Als je onder invloed rijdt dan breng je niet alleen jezelf in gevaar maar ook alle andere weggebruikers. Het is al helemaal ontoelaatbaar aangezien de bestuurder van plan was om dronken dertig kinderen te vervoeren. Ik ben opgelucht dat de politie deze man heeft kunnen tegenhouden voor hij met deze kinderen ging rondrijden. Ik vind dat deze man een grote sanctie moet krijgen en dat zijn rijbewijs moet worden afgenomen voor een lange tijd. Daarnaast vind ik ook dat hij niet meer mag functioneren als een buschauffeur.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.