actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th May 2013, 15:47
l*rs.mijnendonckx l*rs.mijnendonckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Retie
Posts: 87
GAS-boetes vanaf veertien jaar

GAS-boetes vanaf veertien jaar

Kinderen van veertien jaar kunnen voortaan gestraft worden met een GAS-boete. GAS-boetes worden uitgeschreven voor overlast. In sommige gemeentes kan je al een GAS-boete krijgen door op de leuning van een bankje te zitten, te eten in de portiek van een kerk, per twee van een waterglijbaan te glijden … De boetes kunnen oplopen tot 350 euro. De Vlaamse jeugdverenigingen en het Kinderrechtencommissariaat verzetten zich tegen de nieuwe wet.

Bron: http://www.klasse.be/ouders/34246/g...-vanaf-14-jaar/

Commentaar:
Dit vind ik persoonlijk wel wat overdreven. Kinderen van veertien jaar al GAS-boetes geven. Voor serieuze feiten vind ik wel dat deze gestraft mogen worden. Maar voor de nutteloze dingen zoals daar dan bijvoorbeeld zijn op een bankje leunen vind ik dit niet kunnen. Deze kinderen hebben nog niet het volledige besef van hun acties met momenten waardoor deze jongeren zeer snel boetes zullen krijgen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th May 2013, 13:14
Kristof.VanDyck Kristof.VanDyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 109
De GAS-boetes blijven maar in de actualiteit komen...
Is het nu echt nodig om ook boetes te kunnen uitschrijven aan 14-jarigen?
Met deze boetes is het dus mogelijk om het amusement van jongeren te bestraffen met een boete. Laat deze kinderen zich toch amuseren!
Als deze jongeren dan toch op één of andere manier voor overlast zorgen, praat dan eerst met hen...
Door deze GAS-boetes kan een bevoegd gemeenteambtenaar meteen een boete uitschrijven. Hij kan beslissen wanneer een kind vanaf 14 jaar een boete krijgt.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 19th May 2013, 20:39
J*ll.Verboven J*ll.Verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 143
Dit bewijst nog maar eens dat de mensen niets meer kunnen verdragen van elkaar. Een boete voor iets dat er toe doet oké, maar GAS-boetes zijn naar mijn mening over het algemeen overbodig. Als ze dan nog eens jongeren van 14 jaar GAS-boetes willen gaan geven, is te belachelijk voor woorden. Volgens mij worden de jongeren daar niet beter van. De ouders zullen de boete betalen en de jongere in kwestie misschien wel straffen, maar daar zal het dan bij blijven. Wat voor nut heeft dat dan?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.