actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th December 2011, 02:42
Julie.raedts Julie.raedts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 51
Meisje jarenlang misbruikt - geen straf voor dader

2 december, 12:40

De Brusselse correctionele rechtbank heeft vrijdag een 73-jarige man uit Vilvoorde geen straf kunnen opleggen hoewel de man gedurende bijna tien jaar een jong meisje had misbruikt. De rechtbank kon niet anders dan vaststellen dat de feiten, die zich tussen 1989 en 1997 hadden afgespeeld, verjaard waren. Voor de aanranding van een tweede meisje kreeg de man wel een celstraf met uitstel van 15 maanden.

De Vilvoordse zeventiger kwam tussen 1989 en 1997 bijna wekelijks over de vloer bij een bevriend gezin en profiteerde ervan om het dochtertje, dat in 1989 amper 8 jaar oud was, te misbruiken. Het meisje werd systematisch aangerand en verkracht. Het was pas toen ze 16 jaar oud was, in 1997, dat ze sterk genoeg om zich te verzetten en het misbruik stopte.

Het duurde dan nog tot in mei 2010 voor ze ook de moed vond om klacht in te dienen tegen haar verkrachter. Die klacht kwam meer dan 10 jaar na haar 18de verjaardag, zodat de rechtbank moest vaststellen dat de feiten verjaard waren.

Bij het onderzoek naar de klacht kwam echter aan het licht dat de zeventiger in tussentijd nog een tweede meisje had aangerand. Het ging daar enkel om handtastelijkheden. Voor die feiten sprak de rechtbank een gevangenisstraf met uitstel van 15 maanden uit

Bron: http://www.vandaag.be/binnenland/84...voor-dader.html

Eigen mening:
Ik snap niet waarom deze man geen straf krijgt. De feiten zijn jaren geleden gebeurd, dus de misdaden maken dan niet meer uit? Dit meisje heeft hier verschillende trauma's van! Zij is nu een jong volwassen vrouw en is 10 jaar misbruikt geweest. Ik vind dit niet kunnen, zij zal altijd met psychische en fysieke pijn zitten. Zij is diegene die eigenlijk wordt gestraft. Na 10 jaar tijd durfde ze uiteindelijk een klacht in te dienen, dit is een grote stap voor het meisje. En nu blijkt dat dit allemaal voor niets is geweest aangezien het een lange tijd geleden is gebeurd. Er moet rechtvaardigheid zijn in de wereld. Deze man heeft een grote fout gemaakt en gaat gewoon vrijuit hiervoor. Ik vind dat er niet veel respect wordt getoond naar het meisje toe. Zij is het slachtoffer, en ik vind het zeer moedig dat ze na die tijd toch een klacht ging inbrengen. Alleen vind ik het zeer spijtig dat het eigenlijk voor niets is geweest. Zij blijft het slachtoffer zonder een deeltje terug te krijgen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.