actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th December 2015, 20:41
Jill.V*rstrepen Jill.V*rstrepen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Kessel
Posts: 109
Cipiers staken op 18 december

Het ACV roept het gevangenispersoneel op om op vrijdag 18 december het werk neer te leggen. Ze willen daarmee protesteren tegen het personeelstekort.

ACV roep haar leden op om vanaf donderdagavond 17 december om 22 u. tot zaterdagochtend 19 december om 6 u. te staken.

“Wij vragen oplossingen rond het schrijnende personeelstekort en een deblokkering van de mutaties. De ondergrens van de besparingen op personeel is niet alleen bereikt, maar heeft een kritiek punt overschreden. Het personeel kan de veiligheid nog nauwelijks garanderen” ,klinkt het.

Of andere vakbonden de actie zullen steunen, is nog niet duidelijk.

Bron: De Standaard, http://www.standaard.be/cnt/dmf20151209_02013029

Datum: 9/12/2015

Eigen mening: Het Algemeen Christelijk Vakverbond roept het gevangenispersoneel op om op vrijdag achttien december te staken. Persoonlijk vind ik staken zeer onnuttig en zeker geen goede manier om te laten zien dat je het niet eens bent met iets. Ze willen daarmee protesteren tegen het personeelstekort. Ik kan zeer goed begrijpen dat de frustraties oplopen als er te weinig personeel is, maar door te gaan staken, gaat dit probleem niet opgelost worden. Als die dag alle cipiers het werk gaan neerleggen, dan vraag ik me af wat er gaat gebeuren binnen de muren van de gevangenis. Zij zijn er om de veiligheid te garanderen in de gevangenis, dus het is belangrijk dat er dagelijks cipiers aanwezig zijn. Zoals er in het artikel ook vermeld wordt, kunnen ze door het personeelstekort nog nauwelijks deze veiligheid garanderen. Ze kunnen dus beter het personeelsprobleem oplossen, dan het probleem nog groter te maken door te gaan staken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.