actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th December 2010, 13:26
Mattiaswillems Mattiaswillems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Lichtaart
Posts: 75
Plopsa Indoor Hasselt nodigt 750 kansarme gezinnen uit op kerstdag

Plopsa Indoor Hasselt nodigt 750 kansarme gezinnen uit op kerstdag


HASSELT - Zevenhonderdvijftig gezinnen die kampen met kansarmoede, in totaal zo'n 2.500 mensen, hebben op kerstdag gratis het pretpark Plopsa Indoor Hasselt mogen bezoeken. Dat deelde de Plopsa Group, dochter van entertainmentgroep Studio 100, mee.
Het initiatief ging uit van het Plopsa-personeel zelf. 'Omdat kansarme gezinnen niet altijd de middelen hebben om een mooi kerstfeest te vieren en vaak ook niet naar een pretpark te kunnen gaan', zegt Plopsa in een persbericht.

Zeventig Plopsa-medewerkers, vanuit verschillende vestigingen, openden het park zaterdag vrijwillig. Via de organisaties vzw Kinderen van Limburg en het Rode Kruis werden de kinderen uitgenodigd. Ook Hans Bourlon, mede-eigenaar van Studio 100, en Herman Reynders, de gouverneur van Limburg, hielden het pretpark mee open.

Destandaard.be 25/10

Ik vind dit een zeer mooi initiatief van studio100. Voor vele kansarme zal het waarschijnlijk een droom om zich onbezorgd te kunnen amuseren in een pretpark. Ook het feit dat zelfs de mede-eigenaar, samen met vele medewerkers, vrijwillig mee het park open komt doen vind ik opmerkelijk. Chapeau voor deze mensen!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th December 2010, 10:45
Kristof.Vermeiren Kristof.Vermeiren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 68
Stuur een bericht via MSN naar Kristof.Vermeiren
Dit is inderdaad een prachtig initiatief! Wij vinden het zo vanzelfsprekend dat we met de kindjes naar een pretpark kunnen gaan. Voor heel wat mensen is dit echter niet mogelijk omdat ze het financieel moeilijk hebben. Vooral voor kindjes vind ik armoede erg. Ze komen zo vaak in contact met andere kinderen die mooiere kleren aanhebben, leuker speelgoed hebben, verhaaltjes vertellen over hun leuke daguitstapjes.... Kinderen uit een gezin waar armoede leeft, kunnen enkel maar vanop een afstand kijken naar al deze luxe-zaken. Door het initiatief van Studio 100 kunnen zij zichzelf ook eens uitleven. Van mij mogen er in de toekomst meer van dergelijke dagen georganiseerd worden.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 27th December 2010, 12:59
NicoGuitard NicoGuitard is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 103
Echt een mooi initiatief! Ik hoop dat dit ook bij andere organisaties een lampje doet branden. Music for life ten voordele van de opvangcentra voor daklozen zou bijvoorbeeld zeker geen slecht idee zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.