actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th May 2013, 09:26
Simon.Boddaert Simon.Boddaert is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2012
Locatie: Tielen
Posts: 85
Sinksenfoor: Bart De Wever slaat terug

07:29 ANTWERPEN
Antwerps burgemeester Bart De Wever (N-VA) blijft met vuur de overeenkomst tussen de stad en de klagers over de Sinksenfoor verdedigen. Hij zal vandaag ook op de opening van de foor zijn standpunt verdedigen.

“Ik blijf pal achter deze overeenkomst staan”, zegt De Wever. “Het is een goed akkoord en het dient het algemeen belang.” Na het uitlekken van de overeenkomst over de Sinksenfoor kreeg het stadsbestuur de wind van voor, met verwijten als “smeergeld” en “klassenjustitie”. Dit brengt De Wever niet van slag. Hij geeft wel toe dat hij liever op dag één van het akkoord had willen communiceren over het bedrag voor de gerechtskosten dat de klagers krijgen. “Ik wist natuurlijk dat er heibel zou ontstaan als het bedrag bekend zou worden”, zegt De Wever. Lees het integrale akkoord

“De vraag om hierover niet te communiceren, kwam van de bewoners zelf. Het verwijt dat we hebben gelogen, klopt niet.”

Van Campenhout onder vuur

Oppositiepartij sp a eist dat het Integriteitsbureau van de stad een onderzoek instelt. “Het is een publiek geheim dat een van de schepenen nauwe banden heeft met een van de bewoners die een proces hadden aangespannen", zegt fractieleidster Yasmine Kherbache. Ze doelt daarmee op schepen Ludo Van Campenhout (N-VA).

Bron: GVA
http://www.gva.be/regio-antwerpen-s...laat-terug.aspx

Commentaar: Persoonlijk vind ik dat de sp.a en de fractieleidster Yasmine Kerbache hier enorm in overdrijven. Alle mensen die gisteren Terzake hebben gevolgd zagen het debat tussen Yasmine Kerbache (sp.a) en Claude Marinower (Open VLD), waar overduidelijk uit bleek dat elke aanleiding goed is om het bestuur van Antwerps burgemeester Bart De Wever door het slijk te halen. In het debat hoorden we Kerbache, die tevens zeer opgewonden en misschien ietwat zenuwachtig was, slechts twee punten aanhalen, om vervolgens de argumenten van Claude Marinower volledig in de wind te slaan. Het Antwerps bestuur heeft correct gehandeld en het betaalde bedrag zijn slechts de gerechtskosten die vergoed werden, wat overigens niet aan de personen in kwestie werd uitbetaald maar aan het advocatenbureau dat de 6 mensen verdedigde, dat vervolgens de financiën zal regelen!

Laatst aangepast door Simon.Boddaert : 18th May 2013 om 09:32.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th May 2013, 09:45
T*ssa.Mertens T*ssa.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 141
Persoonlijk vind ik het al niet goed dat deze kosten betaald worden. De aanklagers wilden dit zelf en nu moeten ze de kosten niet betalen? Dit is toch een beetje raar. Iets wat ze zelf aangaan moeten ze zelf betalen en niet laten betalen door de gemeente om zo de Sinksenfoor door te laten gaan. Ten tweede vind ik eigenlijk ook, dat de andere inwoners dit bedrag niet moesten weten omdat er eerst al een heisa was omtrent het niet doorgaan van Sinksenfoor en nu over het bedrag. Veel mensen denken hier iets anders mee, ze denken dat het geld als 'zwijggeld' dient. Ik vind dan ook zo, dat dit alles voor veel opheffing zorgt. Het had nooit moeten gebeuren, dat mensen tegen Sinksenfoor zouden zijn, terwijl ze dit wel al langer wisten. Bart De Wever had het misschien dan ook anders moeten aanpakken en niet de kosten betalen of dergelijke, want zo komt hij niet erg goed te staan.
__________________
Life is Just a Game
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.