actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2011, 21:14
Jens.engelen Jens.engelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herenthout
Posts: 28
Thumbs up Misschien vannacht akkoord over begroting

Volgens ontslagnemend premier Yves Leterme is er een goede kans dat de regeringsonderhandelaars vrijdagavond of -nacht een akkoord vinden over de begroting. Dat zei Leterme deze avond in Terzake (Canvas).

Leterme bevestigde dat de ontslagnemende regering maandagmorgen om 8.30 uur de voorlopige twaalfden zal goedkeuren om de tijd die verloren is bij de begrotingsopmaak goed te maken.

Formateur Elio Di Rupo en de onderhandelaars van de zes partijen (PS, sp.a, CD&V, MR, Open Vld en cdH) zitten vrijdagavond voor het eerst na het aangekondigde ontslag van Di Rupo opnieuw bijeen. Niet toevallig raakte deze avond bekend dat kredietbeoordelaar S&P de rating voor ons land verlaagde.

Daardoor zou ons land nog duurder moeten lenen op de financiële markten. Maandag zou ons land overigens opnieuw geld op die markten ophalen.

Premier Leterme wil "niet aan paniekzaaierij" doen. "We hebben een potentieel sterke economie, die heel wat kan oplossen als de nodige hervormingen worden doorgevoerd en er een geloofwaardige begroting komt", aldus de premier. (belga/mvdb)

Bron:
http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/B...begroting.dhtml

Reactie:
Ik ben eens benieuwd of de titel van dit artikel ook inderdaad een feit zal zijn. Ik vind het wel ironisch dat Leterme gisteren op het journaal de veiligheid van Belgisch papier komt verdedigen en vandaag verlaagt S&P de rating. Ik denk dat het vooral de bedoeling is om geen paniek te zaaien (zoals in dit artikel ook gezegd wordt). Ik weet niet of ze hier goed aan doen maar paniek zou de situatie misschien alleen maar erger maken. Ik vind het toch al positief dat er misschien vannacht een akkoord is. Ik twijfel aan de geloofwaardigheid hiervan, maar toch wil dit zeggen dat een akkoord over de begroting dichtbij is. Dan zijn we weer een stapje vooruit!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.