actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd November 2014, 16:11
iman.b*ukayouo iman.b*ukayouo is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Vorselaar
Posts: 25
Jonge vrouw (17) doodgereden op zebrapad

Een meisje van 17 jaar uit Pepingen is afgelopen nacht om het leven gekomen bij een verkeersongeval met vluchtmisdrijf in Pepingen. Dat meldt het parket Halle-Vilvoorde. Er is een verkeersdeskundige aangesteld.

Het meisje werd op een zebrapad aangereden door een voertuig dat aan hoge snelheid kwam aanrijden. Ze overleed later in het ziekenhuis. De bestuurder van de auto pleegde vluchtmisdrijf, maar kon enkele uren later gearresteerd worden.

Het meisje kwam op het moment van de aanrijding uit een café. Verschillende getuigen daar hadden een voertuig aan hoge snelheid horen aanrijden, gevolgd door een doffe klap en een voertuig dat snel verder reed.

Een andere getuige zag een zwaar geaccidenteerd voertuig rondrijden, dat voldeed aan de beschrijving van de getuigen in het café. Op basis daarvan kon de verdachte enkele uren later gearresteerd worden. Het gaat om een 33-jarige man uit Aalst die niet gekend is bij het gerecht.

De man wordt vandaag voor de onderzoeksrechter geleid, het parket vraagt zijn aanhouding voor onopzettelijke slagen en verwondingen met de dood tot gevolg ingevolge een verkeersongeval, en vluchtmisdrijf. Het is niet geweten of de man op het ogenblik van het ongeval geïntoxiceerd was.

Bron: http://www.demorgen.be/binnenland/j...rapad-a2129418/

Eigen mening: Ik vind het natuurlijk heel triest dat zo'n jong meisje aan het einde van haar leven is gekomen op zo'n vervelende manier. Hoewel de verkeersongevallen langzaam aan over de jaren zijn gedaald in België, hoor je het toch vaak op het nieuws. (bron: statistics belgium) Zeker wanneer het om een jong persoon gaat is het heel triest, omdat ze hun hele leven nog voor zich hadden. Als ik naar dit artikel kijk vind ik het ongelofelijk dat een asociale autorijder gewoon geen gezag voor de verkeersregels heeft. Dit vind ik omdat als hij dat wel had, had hij geen reden gehad om het meisje niet op tijd te zien of de mogelijkheid gehad om op tijd te kunnen stoppen voor het zebra pad. Daarom hoop ik dat hij een flinke straf in de gevangenis mag gaan uit zitten als gevolg voor zijn fatale daden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th November 2014, 14:42
J*LIE.VORSSELMANS J*LIE.VORSSELMANS is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 109
Zo triestig en zo oneerlijk. Elke dag lees je hetzelfde: een verkeersslachtoffer hier en daar. Het gebeurt dagelijks en het is voor betrokken partijen moeilijk om te dragen. Mensen doen hier tegenwoordig te licht over. Niemand krijgt nog een gekrompen maag van het lezen van zoiets. Dat is erg, heel erg. Ik vind dat verkeersslachtoffers toch respectvoller benaderd mogen worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.