actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th November 2013, 09:19
S*rina Belmans S*rina Belmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Westerlo
Posts: 25
Fietser opgepakt die foto nam van fout geparkeerde combi

Een fietser die op de Anspachlaan in Brussel een foto nam van een politiecombi die op het fietspad geparkeerd stond, is daarvoor opgepakt en meegenomen naar het politiekantoor. Dat schrijft Brusselnieuws.be. De man heeft klacht ingediend bij Comité P.

Eric Nicolas van de Brusselse fietsvereniging Gracq vertelt het verhaal aan Brusselnieuws.be. Op zondag 17 november zag een van de leden op de Anspachlaan ter hoogte van het administratief centrum van de Stad Brussel een politievoertuig op het fietspad staan ‘Toen hij foto’s wilde nemen van de combi, die leeg was en geen zwaailichten aan had, werd hij aangesproken door drie politieagenten in burger die hem meenamen naar het politiekantoor.’

De fietser in kwestie kreeg te horen dat hij 24 uur in de cel zou moeten blijven. De man had zijn vriendin weten te verwittigen voor zijn gsm in beslag werd genomen. Nicolas: ‘We hebben met een aantal mensen naar het commissariaat gebeld. Blijkbaar maakte dat indruk, want de man is daarop vrijgelaten.’

Gracq noemt de arrestatie ‘totaal onterecht’. ‘Wij hebben ons geïnformeerd, en het fotograferen van een politievoertuig is niet strafbaar’, aldus Nicolas.

Intussen diende de fietser zelf klacht in bij het Comité P, dat de politiediensten controleert. Gracq en de Fietsersbond schreven over de zaak een brief naar minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet (CDH) en Brussels burgemeester Freddy Thielemans (PS).

Bron: standaard.be
Datum: 29/11/2013
Eigen mening:

We zouden bij dit artikel kunnen twijfelen aan het 'sensatie gehalte'. Toch vind ik, na het lezen van het artikel, dat het aangehaald moet worden!

De politie geeft ons boetes, soms voor kleine dingen, hierbij denk ik aan de GAS-boetes, dat je dronken niet met de fiets mag rijden... Maar vergeet vooral parkeerboetes niet! Hierin vind ik dat ze gelijk hebben, fout parkeren mag niet, maar 'de politie u vriend' moet wel het correcte voorbeeld geven. Zelfs in Brussel, waar het parkeren misschien moeilijker kan zijn.

Dat deze man hiervoor meegenomen werd en 24uur in de cel moest blijven, is compleet absurd. Het verhaal doet me een beetje denken aan het verhaal van Jonathan Jacob. De politie moet eerlijk blijven tegenover de gewone burger, en geen hogere positie innemen wanneer dit niet nodig is!

Ik ben blij dat deze mensen zich niet lieten doen, dat ze iets ondernamen... Zo moest deze man helemaal niet in de cel blijven en loopt er nu een klacht tegen de desbetreffende politiemannen. Ik ben benieuwd naar het verdict!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.