actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th November 2012, 09:37
w*nnes.braeckmans's Avatar
w*nnes.braeckmans w*nnes.braeckmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Kessel
Posts: 59
Brussels gerecht houdt reconstructie naar dood 14-jarige Priscilla Sergeant

Het Brusselse gerecht houdt woensdagvoormiddag in Huizingen een reconstructie van het overlijden van de 14-jarige Priscilla Sergeant. Het meisje stierf in de nacht van 19 op 20 juli in een woning in Steertveld, nadat ze daar urenlang was gepest door de bewoner van het huis, Johan D.V. (41), en twee minderjarigen, de 16-jarige A. en de 12-jarige J.

De drie verdachten, die op 16 augustus opgepakt werden, hebben tegenstrijdige verklaringen afgelegd over wat er zich die avond heeft afgespeeld. Alle drie betwisten ze dat ze verantwoordelijk zijn voor het overlijden van Priscilla. De Valck beweert dat hij vroeger dan de anderen ging slapen en dat het meisje toen nog in goede gezondheid verkeerde. Dat zou wel bevestigd worden door de verklaringen van de twee minderjarigen maar onduidelijk blijft wat er zich dan precies heeft afgespeeld, wie het voortouw heeft genomen bij de pesterijen en wat precies de dood van Priscilla veroorzaakt heeft.

In de woning in Steertveld zullen de drie verdachten nu hun handelingen van de bewuste nacht moeten overdoen terwijl onderzoeksrechter, speurders van de Brusselse federale gerechtelijke politie (FGP) en een wetsgeneesheer toekijken om te zien of die handelingen overeenkomen met de vaststellingen van het onderzoek. Ook de advocaten van de verdachten en die van Priscilla's vader zijn aanwezig.

De politie heeft de hele buurt rond de bewuste woning afgezet zodat pers en publiek niets van het gebeuren kunnen zien.

bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...-Sergeant.dhtml

eigen mening:
Ik ben van mening dat de 3 personen zouden gestraft moeten worden. Het is zeker dat ze er alle drie iets met de dood van Priscilla te maken hebben. Twee van de drie namen waarschijnlijk niet het voortouw in de pesterijen maar ze hadden wel kunnen zeggen dat het te ver ging, vooral de volwassen man had moeten ingrijpen. Ik begrijp wel dat ze een onderzoek gaan doen naar hoe het exact gebeurt is, niet voor te zien wie de man met het idee was maar om de ouders van Priscilla een idee te geven van hoe het exact gebeurd is. Ik vind dat elk familielid het recht heeft om te weten hoe hun familie exact overleden is. Zo vind ik dat de ouders van Julie, An, Eefje en Melissa van Dutroux ook het recht hebben om met Martin te praten om te weten wat er exact gebeurd is, maar nu dwaal ik af. Dus terug naar de straf, in mijn ogen zouden ze alle drie minstens 10 jaar moeten krijgen voor doodslag, ik zeg doodslag omdat ik wel geloof dat ze haar niet opzettelijk vermoord hebben of met voorbedachte raden maar ze is wel dood. Ik hoor jullie al denken maar het zijn twee minderjarigen en ze deden het zeker niet opzettelijk, maar of de daders nu spijt hebben of niet en ze voelen zich schuldig dat brengt Priscilla niet terug, toch?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.