actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2011, 19:23
Ive.Torfs Ive.Torfs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Kessel
Posts: 23
Australische tiener sterft na knokpartij met pestkop

De zestienjarige Aaron Jones, die gisteren overleed na een gevecht met een medeleerling, blijkt een slachtoffer van pestkoppen te zijn. De Australische student stuikte in elkaar, op amper 50 meter van zijn huis in Durham in Sydney.

Aaron was "een beetje anders", zo zegt zijn eigen moeder. Haar zoon was volgens Tracey Jones stiller dan andere jongens. Hij werd ook gepest op school én daarbuiten, in hun buurt Minto in Sydney.

Gisteren raakte Aaron verzeild in een knokpartij met een andere tiener, een veertienjarige medeleerling. Aaron viel daarbij achterover op de grond, op 50 meter van zijn huis in Durham. Een getuige probeerde de jongen nog te reanimeren, maar Aaron overleed later in het ziekenhuis. Beide vechtjassen liepen school in de Sarah Redfern High School in Minto.

"Hij was natuurlijk geen engel", zegt de mama van Aaron. "Maar over het algemeen was hij een goede jongen. Hij zocht de confrontatie niet, hij kropte alles op." Tracy Jones heeft geen idee waarom de twee begonnen vechten. Volgens de politie incasseerden ze beiden rake klappen.

Aaron was het vierde kind van vijf. Hij hield van computergames en van voetbal kijken. Twee jaar geleden al had zijn moeder de school op de hoogte gebracht van het pesten. Maar, zo beweert Tracy Jones, de school heeft nooit ingegrepen.

Dat de twee jongens het geregeld met elkaar aan de stok hadden, was geweten. De politie voert een onderzoek naar de doodsoorzaak. Totdat het resultaat van de autopsie bekend is, wordt er alvast niemand aangehouden.


Bron: hln.be 24/11/11

Mijn mening:
Onverstaanbaar noem ik dat. Vooral dat het geweten was dat deze jongens het vaker met elkaar aan de stok hadden, dit had met andere woorden kunnen vermeden worden. Ik vind het zeer jammer dat er altijd eerst iets serieus moet gebeuren alvorens men de volle aandacht trekt.
Het is te hopen dat men hier lessen heeft uitgetrokken zodat ruzies in de toekomst zeer snel worden opgelost, voor dat het uit de hand loopt.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th November 2011, 19:39
Elke.Verreyt Elke.Verreyt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Herentals
Posts: 23
Het kon inderdaad vermeden worden zoals Ive al gezegd heeft. Ik vind het verdacht dat de school er niets aan gedaan heeft. Misschien kunnen ze nu meer tijd investeren in anti-pest projecten of in leerlingen begeleiding. Toch vind ik ook dat we niet met de vinger des schulds naar de school of naar de pestkop kunnen wijzen. We krijgen enkel wat de moeder over haar zoon verteld, en is het niet 'mijn kind, schoon kind'? Weten we zeker dat haar zoon op school en daarbuiten niets deed om het pesten uit te lokken? Oke, gepest worden wordt meestal niet uitgelokt, maar werd hij niet gepest omdat hij zich verweerde tegen de pesters? Is hij zelf niet begonnen met vechten of misschien pestte hij eerder al iemand anders en was dit een soort wraak? Ik vind dat er hier teveel vragen gesteld kunnen worden over dit alles. Maar ik vind ook wel dat dit inderdaad een spijtige zaak is, zowel voor de school, als de jongen, als de ouders.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 24th November 2011, 20:44
Kenny.Van.Eysendeyk Kenny.Van.Eysendeyk is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Retie
Posts: 42
Ik vraag me af waar de politie was toen de twee jongeren aan het vechten waren en waar de hulpdiensten waren toen de jonge op weg naar huis stierf. Ook onbegrijpelijk is dat er niemand aangehouden is als de jonge overleden is na een vechtpartij, zou de betrokken partij toch aangehouden moeten worden veronderstel ik?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.