actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th March 2010, 20:12
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
Betoging tegen hoofddoekenverbod

za 27/03/2010 - 17:07 In Brussel heeft een 300-tal vrouwen en mannen betoogd voor het recht om een hoofddoek te dragen op school. Vooral meisjes en vrouwen met hoofddoek stapten mee op.


Volgens de betogers is het debat over het verbod ingegeven door een toenemende islamofobie, wat zij interpreteren als een vorm van racisme. De betogers gingen van het centraal station naar het regeringsgebouw van de Franstalige gemeenschap op het Surlet de Chokierplein, waar de betoging werd ontbonden.

"Het dragen van de hoofddoek door moslimmeisjes en -vrouwen heeft wettelijk gezien nooit problemen veroorzaakt. Als bepaalde gemeenschapsscholen de hoofddoek gaan verbieden, is dat een vorm van racisme. Op termijn zal dit leiden tot de creatie van gettoscholen", zei organisator Kaoutar Boustani.

Tussen de hoofdzakelijk Franstalige manifestanten was ook een delegatie aanwezig van het Antwerpse BOEH, Baas Over Eigen Hoofd, dat eveneens vindt dat het al dan niet dragen van een hoofddoek in het Nederlandstalige gemeenschapsonderwijs een eigen keuze van de vrouw moet zijn.

Datum: 27/03/2010
Bron: De Redactie

Eigen mening:
Ik vind dat iedereen mag kiezen wat die op zijn/haar hoofd draagt. Ik vind wel dat scholen een duidelijk schoolreglement moeten hebben. Wanneer ze een hoofddoek verbieden in de lokalen, vind ik dat de Moslims zich moeten aanpassen en hun hoofddoek afzetten. Als je jezelf inschrijft in een school, kan je vragen of je een hoofddoek mag dragen of niet. Wanneer het reglement wordt aangepast tijdens je schoolloopbaan, vind ik het wel erg voor de meisjes die een hoofddoek dragen. Dat hadden de scholen eerder moeten laten weten aan hun studenten. Als ze zeggen dat in bijvoorbeeld 2015 geen hoofddoeken meer willen, dan kunnen diegenen die wel een hoofddoek willen, op zoek gaan naar een andere school.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.