actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th August 2013, 19:55
j*rie.willems j*rie.willems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Grobbendonk
Posts: 106
Man aangehouden voor bedreigen juffen ‘De Blokkendoos’

Een 36-jarige man uit het Henegouwse Bergen is donderdag aangehouden omdat hij drie juffen van kleuter- en basisschool ‘De Blokkendoos’ op het Antwerpse Kiel ernstig bedreigd had op hun Facebook-accounts. Dat laat het parket van Antwerpen weten.

De verdachte werd donderdagmorgen opgepakt in zijn woning, waar ook een huiszoeking werd uitgevoerd. Die verliep overigens zonder incidenten. Hij werd vervolgens overgebracht naar Antwerpen waar hij werd voorgeleid bij de onderzoeksrechter. De man bekende dat hij de berichten geplaatst had naar aanleiding van het vermeende kindermisbruik in ‘De Blokkendoos’. Hij werd aangehouden op verdenking van ‘schriftelijke bedreigingen onder bevel of voorwaarde’ en verschijnt wellicht dinsdag voor de raadkamer.

De geruchten over kindermisbruik veroorzaakten aan het einde van vorig schooljaar behoorlijk wat heisa, zelfs in die mate dat de school zijn poorten sloot en de kinderen voortijdig met vakantie stuurde. Vrijdag gaan de deuren opnieuw open voor een speciale startdag voor de ouders en de kinderen. De school zal dan ook ‘Creatopia’ heten in plaats van ‘De Blokkendoos’.

Commentaar:
Ik vind het eerlijk gezegd, zeer raar dat een man uit Bergen zich zo intensief bezig houdt met wat er gebeurd is in een basisschool in Antwerpen. Iedereen die het nieuws volgt, heeft van de zaak gehoord, maar toch vind ik het vreemd. Daarnaast vind ik het niet kunnen dat de man de juffen bedreigd heeft. In de zaak ging het over een juffrouw, die bovendien is vrijgesproken van alle feiten, niet over drie vrouwen. Daarom begrijp ik niet goed waarom hij de drie vrouwen bedreigd heeft. Deze zaak toont bovendien goed aan waartoe mensen in staat zijn als ze denken dat ze iets 'anoniem' -dus via het internet- kunnen doen.

Bron:
De Standaard, http://www.standaard.be/cnt/dmf20130829_00713578, 29 augustus 2013
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.