actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th November 2014, 09:59
Bo.M*rtens Bo.M*rtens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Turnhout
Posts: 20
Voorlopig geen Europese straf voor België

Samen met nog zes landen loopt België het risico dat zijn begroting niet in overeenstemming is met het stabiliteitspact van de EU. Toch hoeven ze vandaag geen straf te verwachten van de Europese Commissie.

Zeven van de 16 eurolanden die vandaag hun rapport ontvangen over hun ontwerpbegroting 2015 – Cyprus en Griekenland vallen nog onder het Europees steunprogramma – krijgen te horen dat ze het risico lopen dat ze de Europese regels overtreden. Het gaat om Frankrijk, Italië, België, Spanje, Portugal, Oostenrijk en Malta.

Commissievoorzitter Jean-Claude Juncker maakt in een interview met acht Europese kranten, waaronder De Standaard, duidelijk dat er geen straffen worden uitgedeeld. De beslissing daarover valt pas in het voorjaar. Frankrijk en Italië zijn de slechtste leerlingen, maar het is opvallend dat Juncker in het interview in één adem ook België vermeldt.

De oplopende Belgische staatsschuld komt de regering-Michel zeker op een strenge opmerking te staan. Maar het is ook uitkijken of België er volgens de Commissie in geslaagd is om dit jaar 0,5 procent structurele besparingen door te voeren en op schema zit om in 2015 0,6 procent te realiseren.

Directe gevolgen zijn er vandaag niet. Maar als in het voorjaar 2015 blijkt dat de regering-Michel de beloofde maatregelen niet genomen heeft, dreigt België weer in de procedure wegens buitensporig overheidstekort terecht te komen. Ondanks de waarschuwingen is de federale regering niet van plan dit jaar nog een begrotingscontrole door te voeren.

Bron:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141127_01400736

Eigen mening:
Ik hoop dat onze regering in ziet dat ze een tandje moeten bijsteken en proberen te vermijden dat we deze straf in de toekomst toch zouden krijgen. Ze zeggen in dit artikel dat de federale regering niet van plan is om dit jaar nog begrotingscontroles uit te voeren maar ik hoop dat ze dit toch gaan doen. Persoonlijk vind ik dat onze regering helemaal niet goed bezig is en dat er dringend verschillende maatregelen moeten getroffen worden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th November 2014, 14:37
A*strid.Bastiaens A*strid.Bastiaens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zandhoven
Posts: 100
De begroting moet op korte termijn in evenwicht raken. Dit is voor ons land zeker belangrijk, daarom vind ik het logisch dat Europa onze regering op de vingers tikt. Als we nu wat extra tijd krijgen, moeten we deze nuttig gebruiken. Als we dan uiteindelijk een sanctie krijgen, vind ik het belachelijk dat het een geldboete zou zijn. Zo krijgen we nog een groter gat in onze begroting. Europa moet naar mijn mening op zoek gaan naar andere maatregelen om te straffen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.