actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th October 2013, 20:51
R*bin.Peeters R*bin.Peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Poederlee
Posts: 28
Zaterdag tweede TegenGas-betoging

Zaterdag komen de tegenstanders van de Gemeentelijke Administratieve Sancties (GAS) voor de tweede maal op straat om te protesteren tegen het GAS-systeem. Meer dan 90 organisaties uit België nemen deel aan de betoging. ‘Ik gok op zo’n 1.000 manifestanten’, zegt Mathias Vander Hoogerstraete van TegenGas donderdag.

Op 29 juni vond de eerste betoging plaats tegen de GAS-wetgeving. Voor Vander Hoogerstraete was deze betoging zo’n succes dat de verwachtingen voor de tweede betoging hooggespannen zijn. ‘Sinds de vorige betoging krabbelen al een groot aantal politici terug omdat ze de GAS-wetgeving niet verkocht krijgen. Dat is voor ons het signaal om de druk te verhogen’, zegt Vander Hoogerstraete.

Op 1 januari 2014 kan de nieuwe GAS-wetgeving worden doorgevoerd op lokaal niveau. Via nationale acties willen de tegenstanders van de wetgeving de lokale overheden ervan overtuigen om niet mee te stappen in het GAS-verhaal. ‘Door de druk van het middenveld en onze verschillende acties gaan enkele lokale overheden zoals Hasselt, Gent en Oostende de GAS-wetgeving evalueren’, aldus Vander Hoogerstraete. Voor TegenGas is een evaluatie of herziening echter niet voldoende. ‘Wij gaan voor een volledige afschaffing van het systeem.’

De betoging start zaterdag (26 oktober) om 14 uur aan het station van Brussel-Noord.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131024_00807666

Eigen mening: De problematiek rond de GAS-boete is al vaak in het nieuws geweest, maar ik vind dit eigenlijk wel terecht, ik vind het een belachelijke maatregel en hoop dat door de betoging er toch opnieuw over gedebatteerd zal worden. Ik hoop echt dat de GAS-boete niet lang meer zal bestaan.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th October 2013, 11:43
silke.wouters silke.wouters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Lichtaart
Posts: 60
Eerst en vooral vind ik de naam van de actie TegenGas echt goed gevonden!
Het afschaffen van de GAS-boetes hoeft voor mij niet meteen. Er moet meer duidelijkheid een eenduidigheid komen. Er moeten betere grenzen worden afgesproken zodat de boetes niet 'subjectief' kunnen worden uitgedeeld. Als er een duidelijke omschrijving komt, per gemeente, over wat kan en wat niet kan, kunnen de GAS-boetes wel enkele problemen uit de wereld helpen denk ik.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.