actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd December 2013, 14:17
M*axim.VanRillaer's Avatar
M*axim.VanRillaer M*axim.VanRillaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 81
Recordaantal Walen kan lening niet meer terugbetalen

Recordaantal Walen kan lening niet meer terugbetalen

Als de cijfers van de tien eerste maanden zich doorzetten, zullen tegen eind dit jaar ruim 152.000 Waalse schuldenaren minstens één van hun leningen niet hebben kunnen terugbetalen. Vorig jaar waren dat er nog 142.100. Dat besluiten de kranten van Sudpresse uit cijfers van het Observatorium Krediet en Schuldenlast.

Het totale aantal contracten waar wanbetaling dreigt, zou tegen eind dit jaar oplopen tot 207.000. Dat is 4,5 procent meer dan in 2012. De stijging zou zich voordoen bij alle soorten leningen.

De wanbetalingen treffen Wallonië en Brussel meer dan Vlaanderen, aldus nog de kranten.

bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...ugbetalen.dhtml
datum: 02/12/2013 om 06:10 uur


mening

Volgens mij wordt er hier in heel Europa gewoon te veel geleend. Als men eens voor een lening naar een bank gaat dan krijgt men vaak te horen dat het zeker mogelijk is. Ik heb bij een bank echter nog altijd het gevoel dat men iedereen in het zak probeert te zetten en bij leningen is dit ook het geval. Hiervoor kijkt men naar inkomens en dergelijke, maar ik denk dat je naar de uitleg van de bank niet al te veel moet luisteren. Als zij zeggen dat een bepaalde lening zeker mogelijk is, zou ik er zelf van uit gaan dat deze nipt mogelijk is. Als ze dus zeggen dat een bepaalde lening "normaal gezien" of "juist" zou moeten lukken, dan zou ik deze niet nemen. Ik denk dat het dus eigenlijk het best is dat men het probleem daar, bij de kern aanpakt. Leningen moeten gewoonweg moeilijker te verkrijgen zijn.

In het artikel wordt vermeld dat wanbetalingen Wallonië en Brussel meer treffen dan Vlaanderen. Dit betekent echter niet dat Vlaanderen er beter voor staat. Wij zullen hier waarschijnlijk ook weer mee voor opdraaien. Hopelijk is dit voor Wallonië dan ook het geval als Vlaanderen in de toekomst ooit eens wat harder in de problemen zou zitten.

Laatst aangepast door M*axim.VanRillaer : 2nd December 2013 om 14:31.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.