actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th October 2015, 21:22
ARNE.W*LLEMS ARNE.W*LLEMS is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Grobbendonk
Posts: 73
Anti-islamdemonstratie in Keulen overvleugeld door tegenbetoging

In Keulen zijn zondag ongeveer duizend ‘hooligans tegen salafisten’ de straat opgegaan. De anti-islambeweging, die vorig jaar veel amok maakte in de Duitse stad, werd echter overvleugeld door een tegenbetoging van meer dan 10.000 mensen.

Ongeveer duizend mensen kwamen af op de islamofobe betoging die de naam ‘Keulen 2.0 - vreedzaam tegen islamistisch extremisme’. Precies een jaar geleden waren nog vier keer zoveel betogers opgedaagd. Het kwam toen tot zware rellen met de politie. Veertig agenten raakten gewond en een twintigtal hooligans werden opgepakt.

Zondag trommelde de politie 3.500 manschappen op om de manifestatie in goede banen te leiden. Die moesten er vooral vermijden dat de islamofobe hooligans in contact zouden komen met de circa 10.000 tegenbetogers. Extreemlinkse militanten in die betoging gooiden met stenen en bommetjes naar de politie, die antwoordde met het waterkanon. Eerder waren al vijf hooligans licht gewond geraakt na een opstootje met linkse radicalen. Twee mensen werden opgepakt, aldus de politie van Keulen.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151025_01937676

Eigen mening:
Veel mensen voelen zich bedreigd door de Islamisering van Europa. De huidige vluchtelingencrisis doet de anti-islambewegingen alleen maar groeien. Ik begrijp hun standpunt, maar ik vermoed dat dit absoluut niet de oplossing is voor hun problemen met de islamisering. Ik ben zelf ook bang dat de oosterse waarden en normen nog vaak zullen botsen met onze westerse waarden en normen. Deze waarden en normen zullen nog vaak tot conflicten leiden. Ik vind dat we een gulden middenweg moeten vinden tussen de twee culturen. Het is zeker dat we samen verder moeten, dus er moet een oplossing gevonden worden.

Laatst aangepast door ARNE.W*LLEMS : 25th October 2015 om 22:05.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.