actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd March 2016, 21:56
dennis.o*usu dennis.o*usu is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Noorderwijk
Posts: 81
Jambon: 'Dreigingsniveau 4 langere tijd aanhouden moet kunnen'

Jambon: 'Dreigingsniveau 4 langere tijd aanhouden moet kunnen'

Voor minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) zou het dreigingsniveau 4 voor een langere periode moeten kunnen aangehouden worden. Indien nodig moeten de politie- en veiligheidsdiensten op die manier worden georganiseerd dat de maatregelen die daarmee gepaard gaan, kunnen uitgevoerd worden. Dat heeft minister Jambon woensdag verklaard voor aanvang van de bijeenkomst van de Nationale Veiligheidsraad op het kabinet van de premier.

De N-VA-vicepremier stelde dat het niveau 4, het hoogste dreigingsniveau, betekent dat er concrete aanwijzingen zijn voor een aanslag. 'Niet dat we de ene of de andere aan het zoeken zijn, want we zijn altijd aan het zoeken', luidde het.

Voor Jambon moet het langere tijd aanhouden van het niveau 4 kunnen, al beseft hij dat daarvoor verschuivingen moeten gebeuren in de organisatie van de betrokken diensten. Jambon voerde het schuiven in de prioriteiten in hun takenpakket aan. De controles door militairen in de Brusselse treinstations kunnen voor hem doorgaan 'zo lang als het nodig is'.

Hij herhaalde dat de regering al verschillende maatregelen heeft vooropgesteld in de strijd tegen terrorisme en radicalisering. Nu moet worden bekeken hoe die versneld kunnen worden uitgevoerd. Volgens de vicepremier kan de parlementaire weg worden versneld. 'Ik heb al geweten dat ‘s morgens een amendement op een wet werd ingediend en dat die ‘s avond werd gestemd in het parlement', luidde het.

Bron: De Standaard, 23/11/2016
Link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160323_02198932

Mening: Ik kan mij vinden in de uitspraak van minister Jambon. Ik vrees dat we het ergste nog niet gehad hebben. Het is daarom belangrijk dat het dreigingsniveau voor langere tijd aangehouden wordt. Ik vind dat onze veiligheid op de eerste plaats moet komen en ik denk dat deze maatregel hiervoor noodzakelijk is.
Ik hoop ook dat de maatregelen die de regering heeft vooropgesteld om terrorisme en radicalisering tegen te gaan versneld gaat uitvoeren. Als dit in het verleden al gebeurd is, moet dit zeker ook nu kunnen voor uiterst serieuze onderwerpen als terrorisme en radicalisering.

Laatst aangepast door dennis.o*usu : 23rd March 2016 om 22:09.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.