actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > U.S.A.
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th November 2016, 10:18
Kevin.P*essers Kevin.P*essers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Mol
Posts: 47
Derde dag van protesten tegen Trump

in de Verenigde Staten zijn er vannacht voor de derde dag op rij duizenden mensen op straat gekomen tegen de dinsdag verkozen nieuwe Amerikaanse president Donald Trump. Ze beschuldigen hem ervan minderheden uit te sluiten en roepen op tot respect voor de rechten en vrijheden.
In New York kwamen zowat 1.200 mensen samen in het park aan Washington Square, en stapten naar de Trump Tower. Sommige aanwezigen zwaaiden met Mexicaanse vlaggen, anderen hadden posters van de Democratische verliezer van de presidentsverkiezing Hillary Clinton bij zich. Ze riepen slogans als "dit is niet onze president".

De manifestaties verliepen veelal rustig, nadat woensdag en donderdag op sommige plaatsen geweld was uitgebroken. Donderdag werden in Portland, Oregon, 26 mensen opgepakt.

Trump zelf haalde donderdag nog zwaar uit naar de manifestanten op Twitter. "Ik heb net een zeer open en succesvolle presidentsverkiezing gehad. Nu zijn professionele manifestanten, aangemoedigd door de media, aan het protesteren. Zeer oneerlijk!", tweette hij. Vrijdagochtend veranderde hij zijn toon echter, en reageerde hij op een veel "presidentiëlere manier" op de protesten: "Ik hou van het feit dat de kleine groepen manifestanten van gisterenavond gepassioneerd zijn door ons geweldig land. We zullen allemaal samenkomen en trots zijn!".

Trump verklaarde tijdens een interview met de Wall Street Journal nog dat hij "een land wil waar de mensen elkaar graag zien". Hij denkt echter niet dat hij met zijn campagneretoriek, waarin hij Mexicanen bijvoorbeeld verkrachters en dieven heeft genoemd, te ver is gegaan. "Neen, ik ben gewonnen", antwoordde hij op die vraag.

Bron: deredactie.be
12/11/2016

Eigen mening:
Ik vind het persoonlijk weinig verwonderlijk dat zo veel mensen op straat komen om te protesteren tegen Trump. Het is absoluut zo dat net nu het moment is om op straat te komen en dat ze zich uiten over hun bezorgdheden omtrent hun eigen rechten en vrijheden. En dan nog vooral de rechten en vrijheden van minderheden die vaak door Donald Trump geviseerd werden. Maar langs de andere kant is hij wel de eerlijk verkozen kandidaat. Mensen die zeggen dat hij 'niet hun president' is, hebben ook recht op vrije meningsuiting en mogen dit uiteraard zeggen, maar het gaat een beetje in tegen de democratie, naar mijn mening.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.