actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd June 2013, 16:59
M*xime Laurent M*xime Laurent is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Itegem
Posts: 104
Belgen hebben na Brazilianen het meeste seks

Belgen hebben na Brazilianen het meeste seks
maandag 03 juni 2013, 16u39Auteur: jvh

De lente is nog niet om over naar huis te schrijven, maar Belgen weten hoe ze die sluimerende winterdepressie kunnen tegengaan: met een spannend avontuurtje. Uit internationaal onderzoek van datingsite C-date blijkt namelijk dat 13,6 procent van de Belgen dagelijks seks heeft. Daarmee neemt ons land na Brazilië (22,2 procent) de tweede plek in op de internationale ranglijst.
Jonger betekent meer seks

In België is er een duidelijk onderscheid te maken tussen mannen en vrouwen: 17 procent van de mannen geeft aan het elke dag te doen, tegenover tien procent van de vrouwen. Regelmatig seks hebben hangt ook samen met leeftijd. In de leeftijdsgroep 20-39 jaar is een groter percentage dat aangeeft elke dag seks te hebben (17 procent) dan in de groep 40-59 jaar (10 procent).Dat de Belgen een sekslustig volk zijn, blijkt uit het feit dat ze de tweede plaats innemen in de internationale ranglijst, die is samengesteld op basis van de vraag ‘hoe vaak heb je seks’. Onderaan deze lijst staan onze ooster- en noorderburen: de Duitsers (4,8 procent) en de Nederlanders (5,8 procent) geven aan het minst vaak seks te hebben. De meeste Belgen hebben één keer per week seks (42 procent).

Hoge opleiding betekent meer seks

Uit het onderzoek blijkt bovendien dat hoger opgeleide mensen vaker elke dag seks hebben dan lager opgeleiden. Zo geeft maar liefst 75 procent van de Vlaamse en 50 procent van de Waalse doctoren aan dat zij dagelijks seks hebben. Het verschil met lager opgeleiden is groot: slechts 1,8 procent van hen geeft aan elke dag de liefde te bedrijven. Hoewel je zou verwachten dat werklozen veel vrije tijd hebben, blijkt uit het onderzoek dat zij het minst seks hebben. 41,7 procent van de Vlaamse werklozen – van wie 58,3 procent mannen – geeft aan al meer dan een jaar geen seks te hebben gehad.

Datingsite C-date liet het onderzoek uitvoeren door onderzoeksbureau Trend Research. Er zijn 8.239 personen, waaronder 530 Belgen, ondervraagd uit twaalf landen: België, Frankrijk, Duitsland, Italië, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Zweden, Zwitserland, Australië en Brazilië

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...ampaign=seeding

Commentaar: Een leuk artikel om te bespreken zo vlak voor het examen RZL. Nog niet zolang geleden stonden we in de top 5 van de meest katholieke landen in Europa. Daarbij kwam dus ook het feit dat we 'preuts' waren en seks was dus productief gericht en niet recreatief. Dat is vandaag de dag anders. De kerk heeft zijn invloed in het leven van de mens verloren in onze westerse maatschappij. Het secularisatieproces is sindsdien geëvolueerd en we leven nu in een samenleving, los van God en gescheiden van de kerk. In de postmoderne samenleving van vandaag is ook de invloed van anticonceptie een bepalende factor voor het opheffen van seks als soort van taboe. We bepalen zelf hoe we ons leven leiden en dat leven is beslist meer gericht op seks. Nu dan een korte bespreking. Wat vind ik hier goed aan en wat minder goed? Een moeilijke kwestie lijkt me.
Allereerst vind ik het goed dat we veel seks hebben (het is namelijk een bijzondere en spannende activiteit, waar velen het mee een zullen zijn). Ik vind het ook goed omdat we dus meer zelf beslissen dan vroeger. We beslissen zelf of we seks willen en hoeveel seks we willen. Dat wijst volgens mij op de individualisering, die ook is toegenomen sinds de overgang van de moderne naar de postmoderne samenleving. Wel wil ik nog een opmerking maken, waar we moeten mee rekening houden bij de evolutie van het seksleven van het individu. Meer seks betekent tegelijkertijd meer kans op Soa's, dat is onvermijdelijk aan elkaar verbonden. Dus vind ik dat de samenleving wel moet optreden, maar dat doen ze al niet slecht. Er zijn veel campagnes en infomomenten over seks en de risico's ervan. Het kan natuurlijk altijd beter. Op school moet volgens mij de eerste stap worden gezet om jongeren te informeren. De school is een plaats waar jongeren met zijn allen aanwezig zijn en is dus de uitgesproken plaats om aan informatie-uitwisseling te doen.

Laatst aangepast door M*xime Laurent : 3rd June 2013 om 17:29.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.