actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th May 2013, 14:11
Sabrina Claesens Sabrina Claesens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: oud-turnhout
Posts: 65
Helpt bewegen tegen verkoudheid

Beweging versterkt het immuunsysteem en kan ziekten helpen voorkomen. Maar als je eenmaal een koutje gevat hebt, kom je er niet sneller vanaf door te bewegen. Een stukje hardlopen in de frisse lucht kan de symptomen wel verlichten doordat er dan veel lucht door je neus stroomt. Het virus dat de verkoudheid veroorzaakt heeft, raak je echter op deze manier niet kwijt.

Als je ziek bent, is het belangrijk om je lichaam niet te veel te belasten. Met alleen een verkoudheid kun je best een beetje sporten, maar als je griep of iets ergers onder de leden hebt, is het beter om je hardloopschoenen even in de kast te laten.

Boven de keel
Een vuistregel stelt dat je met mate mag bewegen zolang de symptomen boven de keel zitten, zoals een verstopte neus of een lichte hoofdpijn.

Onder het hoofd
Als de symptomen in of onder de keel zitten, bijvoorbeeld droge hoest, hevige keelpijn of griepverschijnselen, kan beweging de kwaal verergeren.

(Bron: http://wibnet.nl/hoe-zit-dat/helpt-...gen-verkoudheid)

Mening: Je merkt dat er een groot verschil is in wat je het beste doet als je ziek bent. Als je hierover opzoekwerk gaat doen, dan zal je ook merken dat veel sites elkaar tegenspreken. Ik zou persoonlijk niet aanraden om buiten aan sport te gaan doen als je ziek bent. Ik zou eerder aanraden om elke dag aan sport buiten te doen als je niet ziek bent om je immuunsysteem te versterken en dat je zo minder snel ziek word.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th May 2013, 14:41
Gilles.Knuts Gilles.Knuts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Hasselt
Posts: 50
Helpt bewegen tegen verkoudheid

Natuurlijk is een hevige griep niet hetzelfde als een verkoudheid, maar ik denk wel dat sporten effectief om je lichaam te weren tegen ziektes.
De mate waarin je sport heeft ook invloed hierop; bij ziekte lichte inspanningen doen is efficiënt, waar hevige inspanningen je immuunsysteem eerder tegenwerken.

'Mens sana in corpore sano' is niet zomaar een bekende spreuk.

http://www.e-gezondheid.be/bescherm...ten/actueel/389
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 17th May 2013, 15:09
Caroline.vanHulzen Caroline.vanHulzen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Tongerlo
Posts: 79
Ik denk dat het zowiezo belangrijk is om te sporten. Ik denk dat als je veel buitenkomt dat je al minder vatbaar bent voor ziektes. Buitenlucht is gezond en je hele dagen binnen opsluiten is niet goed voor de weerstand. Ikzelf ben bijna altijd buiten en ik ben dan ook bijna nooit ziek. Dit is waarschijnlijk puur toeval maar toch denk ik dat het belangrijk is om buiten te komen!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 20th May 2013, 19:34
G*iet.Boden G*iet.Boden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zoersel
Posts: 109
Zoals de mensen hieronder, ben ik ook van de mening dat je best niet sport als je ziek bent. Het is gewoonweg te belastend als je je niet 100% voelt.

Het is veel beter om elke dag een beetje te sporten, zo bouw je een sterk immuunsysteem op en word je dus minder snel ziek.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.