actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd December 2014, 19:36
mathias.s*erkens mathias.s*erkens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Beerse
Posts: 40
Alweer twee auto's dronken chauffeurs verbeurdverklaard

Politierechter Peter Vandamme heeft gisteren alweer twee auto's verbeurdverklaard. Beide eigenaars werden al meerdere keren veroordeeld voor dronken rijden.

Een man van 43 uit Ardooie veroorzaakte in april een ongeval met zijn lichte Renault-vrachtauto na een *inhaalbeweging. Hij pleegde vluchtmisdrijf en zei later dat hij niets meer wist van het ongeval omdat hij te veel gedronken had. De man werd al vier keer eerder veroordeeld voor dronken rijden en een aantal keer voor vluchtmisdrijf. Hij kreeg ook een jaar en één maand rijverbod, en 6.600 euro boete.

Een vrouw van 41 uit Oostende raakte in maart dan weer betrokken bij een *ongeval met haar Ford. Ze had voorrang van rechts, maar bleek 2,12 promille in het bloed te hebben. Dit jaar werd ze al drie keer eerder veroordeeld voor dronken rijden. "Mijn *excuses, maar ik heb huishoudelijke problemen", zei de vrouw. Vandamme liet niet alleen haar auto verbeurd*verklaren, en gaf haar een boete van 2.400 euro en een jaar rijverbod.

Vorige week nog verloren tijdens één zitting van de inmiddels beruchte *politierechter meteen drie mensen hun voertuig.

Bron: Het Laatste Nieuws 3/12/2014 http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...verklaard.dhtml

Mening:
Ik vind deze straffen voor deze mensen veel te laag, ze zijn al een paar keer veroordeeld voor dezelfde feiten. Ze mogen van mij veel harder optreden de boetes omhoog trekken, zelfs celstraffen uitdelen. Zo gaan deze mensen het nooit leren en blijven ze maar excuses verzinnen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 6th December 2014, 17:21
Anton.G*ossens Anton.G*ossens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: LIER
Posts: 26
Het afnemen van een voertuig en boetes opleggen is logisch wanneer je je dronken in het verkeer begeeft. Anderzijds zal dit voor sommige boosdoeners niet voldoende zijn die de financiële middelen hebben om zich opnieuw in het verkeer te begeven. Ik zou altijd opteren voor verplichte cursussen te volgen om over hun gedrag na te denken. En hierboven nog een x aantal tijd hun rijbewijs in te leveren zodat het door kan dringen welke risico's zij nemen en de risico's voor de mensen die hier mogelijk het slachtoffer van kunnen zijn.
__________________
“Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.”

― Winston S. Churchill
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.