actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd March 2017, 14:45
Eline.A*riaensen Eline.A*riaensen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Geel
Posts: 80
Lyft ziet kans schoon nu concurrent Uber worstelt met schandalen.

Lyft ziet kans schoon nu concurrent Uber worstelt met schandalen.

Taxidienst Uber krijgt de laatste tijd heel wat slechte publiciteit en kritiek van consumenten. Hun grootste concurrent, de Amerikaanse taxi-app Lyft, probeert gebruik te maken van die situatie. Lyft wil 500 miljoen dollar ophalen via een nieuwe investeringsronde.

Het gaat de laatste tijd niet al te best voor taxidienst Uber. Van een explosieve blogpost van een werknemer over het virulente seksisme in het bedrijf tot beschuldigingen van het stelen van technologie van concurrent Google.

Maar ook topman Travis Kalanick die hulp moet zoeken na een woede-uitval tegen een taxichauffeur. En tot overmaat van ramp berichten dat een auto die vorig jaar door het rood reed níet door een Uber-werknemer werd bestuurd (zoals Uber volhield), maar in feite zelfrijdend was.

Volgens The Wall Street Journal wil concurrent Lyft extra investeringen doen, niet toevallig net op het moment dat Uber heel wat kritiek en slechte publiciteit over zich heen krijgt. Voor die investeringen wil de Amerikaanse taxi-app zo'n 500 miljoen dollar ophalen.

Met dat exta geld zou Lyft, dat nog niet actief is in Europa, een waarde hebben tussen 6 en 7 miljard dollar. Dat is nog altijd maar een fractie van de waarde van Uber, die zo'n 70 miljard dollar bedraagt.

Bron:
De Morgen (02/03/2017) http://www.demorgen.be/economie/lyf...dalen-b57c85cd/

Mening:
Een paar maanden geleden ben ik samen met mijn vriend naar Amerika op reis geweest. Hier heb ik toen zelf gebruik gemaakt van Uber. Voor de mensen die het niet kennen: Uber is een soort taxi-bedrijf waarbij er mensen met hun eigen wagen andere mensen komen oppikken en hierna afzetten op de plaats waar de persoon wenst. Je betaalt hier automatisch met je creditkaart, wanneer je een Uber 'besteld'. Super handig!

Ik wil toch even benadrukken dat zowel ik als mijn vriend énorm tevreden waren over de service van Uber! Van 'Lyft' had ik voor dit artikel nog niet veel gehoord, zelfs niet in Amerika.

De business-wereld is hard, dat blijkt ook uit dit artikel. Uiteraard is concurrentie iets gemeen. Wanneer je concurrent het moeilijk heeft, ga je hier uiteraard gebruik van maken. Dat is een bijna logische reactie. Het kan hierbij goed zijn dat Lyft zijn intrede gaat maken en beter op de kaart wordt gezet, want zoals het uit de cijfers blijkt, is Uber nog steeds het "grootste bedrijf" van de twee.

De intrede van Uber of Lyft naar Europa zou geweldig zijn. Het is veel goedkoper dan een taxi en ook veel aangenamer (Als ik mijn ervaringen er even bijneem).
Als laatste kan ik Uber alleen maar promoten, aangezien ik geen enkel minder leuke situatie heb meegemaakt met dit bedrijf. Mijn mening omtrent het goed zijn van Uber of het minder goed zijn van Uber is dus duidelijk.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.