actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th April 2013, 11:12
l*rs.mijnendonckx l*rs.mijnendonckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Retie
Posts: 87
Harde aanpak voor onverzekerd rijden

Harde aanpak voor onverzekerd rijden


Video op de site


Elke dag gebeuren er dertig ongevallen met Belgische auto's die niet verzekerd zijn. Dat kost miljoenen. Die kosten worden dan betaald via een speciaal fonds met geld van mensen die wel hun verzekering betalen. Staatssecretaris voor Mobiliteit Wathelet wil chauffeurs die zonder verzekering of keuring rondrijden, veel harder aanpakken.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...130423_00552497

Commentaar: Waarom zouden we onze auto nog verzekeren? Als we een ongeval hebben wordt dit mede betaald door de mensen die hun auto wel verzekeren. Bij controles moeten ze bij auto's die niet verzekerd zijn meteen een wielklem leggen en een boete laten betalen. Dit fenomeen van niet verzekerde auto's moet een halt worden toegeroepen. En daarvoor zijn zulke drastische maatregelen nodig. Want het gaat hier niet over enkele auto's. Neen, het gaat hierover een 100 000 tal auto's waarvoor de eerlijke mens mee betaald wanneer deze in een ongeval verzeilen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th April 2013, 14:09
Kristof.VanDyck Kristof.VanDyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 109
Ik ben er mij van bewust dat er heel wat automobilisten het wagen om zonder verzekering de baan op te gaan.
Wat ik echter niet had verwacht, is dat het aantal onverzekerde auto's zo hoog is in ons land.
De politie moet hier eigenlijk beter voor samenwerken met de verzekeraars in België. Ik hoorde bijvoorbeeld gisteren op de radio dat men aan het nadenken is voor het aanleggen van een grote databank met alle ingeschreven auto's. Zo zou men in één oogopslag kunnen zien we er zonder verzekering rondrijdt met de wagen. Van dit initiatief moeten ze in mijn ogen snel werk maken!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.