actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th May 2013, 09:35
S*effi.Goetschalckx S*effi.Goetschalckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 140
Twee tieners uur lang gegijzeld in oude loods

Een 19-jarige jongen en zijn 17-jarige vriend zijn dinsdag door drie gewapende mannen meer dan een uur lang gegijzeld in een oude fabrieksloods in de Vekestraat in Mechelen. Toen een van hen wou wegvluchten, kreeg hij een messteek. Een verdachte werd opgepakt.
"Mijn zoon en zijn vriend waren dinsdag, kort voor 21u, een praatje aan het maken, toen ze plots door drie mannen werden bedreigd. De ene had een groot mes vast, de andere een klein mes en de derde man liet een boksijzer zien. Ze werden gedwongen om een leegstaand bedrijfsterrein binnen te gaan", vertelt de moeder van het neergestoken slachtoffer. Ze wil liever anoniem blijven.

Vastgebonden met broeksriem

De bandieten wilden van hun slachtoffers geld en andere zaken zoals hun gsm's en persoonlijke papieren. "Ze moesten hun bovenkleding uittrekken en mijn zoon moest zijn rugzak afgeven. Met een broeksriem werd hij vastgebonden. Ze werden van kop tot teen afgetast. Nadat ze zijn bankkaart hadden gevonden, moest hij onder bedreiging de code zeggen. Om tijd te winnen, had hij bewust een verkeerd codenummer gegeven", vertelt de vrouw.

Letterlijk met het mes op de keel kreeg hij nog één kans om de juiste code te geven, waarna een van de bandieten naar een bank liep en zo'n 40 euro kon afhalen. "Toen hij terugkwam, probeerde mijn zoon te ontsnappen, maar dat werd hem bijna fataal", getuigt de vrouw. Een van de daders diende de jongen een messteek in zijn zijde toe. De gapende wonde bloedde hevig. Dat zorgde bij de drie voor paniek waarop ze zich uit de voeten maakten, met de rugzak van het slachtoffer.

De twee slachtoffers konden daarna een patrouillewagen van de politie doen stoppen. De inspecteurs brachten het hevig bloedende slachtoffer naar het ziekenhuis. "Mijn zoon heeft nog geluk gehad. Het was een steekwonde van enkele centimeters diep, maar gelukkig zijn er geen vitale organen geraakt. Hij mocht het ziekenhuis vandaag verlaten."

De politie viste de rugzak van het slachtoffer uit het kanaal Leuven-Dijle. Alle waardevolle zaken zijn gestolen, waaronder ook de bankkaart van de 19-jarige Mechelaar.

Verdachte opgepakt

Het parket van Mechelen meldt vrijdag dat de politie een verdachte hebben gearresteerd. Het gaat om een 19-jarige jongeman uit Mechelen, die dinsdag toevallig in de omgeving van de feiten door de politie gecontroleerd was. Hij werd door de onderzoeksrechter aangehouden. Zijn twee medeverdachten worden nog opgespoord.

Mechels burgemeester Bart Somers reageerde vrijdag al via Twitter op de arrestatie en aanhouding van de verdachte: "Gijzeling in îmechelen: eerste verdachte opgepakt en aangehouden ! Onderzoek loopt verder. Grote pluim voor efficiënte Mechelse politie", tweette hij.

Bron: http://www.gva.be/regio-mechelen/me...oude-loods.aspx

Mening: Tegenwoordig ben je nergens meer veilig in onze maatschappij! Overal loert er om de hoek gevaar! Het gaat er slecht aan toe in onze maatschappij. Het agressiepijl stijgt precies met de dag. Ik vind het gewoonweg zielig dat je jongeren ( of eender wie) bedreigt met een mes en hem neersteekt voor wat geld en persoonlijk bezit. Iedereen blijft van elkaar af! Als ze geld willen, dan moet ze er zelf maar voor gaan werken! Ik kan absoluut niet tegen dit gedrag! Je staat als slachtoffer gewoon compleet machteloos als er drie mannen voor je staan en je bedreigen met bijvoorbeeld een pistool of een mes. Moeten wij binnenkort allemaal een pistool op zak hebben? Op deze manier gaan we naar een maatschappij zoals is de VS. Iedereen mag wapens hebben om zich te verdedigen. In België gaat de situatie van kwaad naar erger. Er zijn spijtig genoeg vaak gelijkaardige gevallen. Denk maar aan het geval Joe van Holsbeek die werd neergestoken omdat hij zijn I-Pod niet wilde afgeven. Komaan seg, waar gaat dit naartoe? Ik ben blij dat tenminste één van deze daders opgepakt is. Dat ze hem maar eens goed aan de tand voelen en een serieuze straf opleggen!

Laatst aangepast door S*effi.Goetschalckx : 11th May 2013 om 09:44.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.