actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th December 2013, 09:38
Daan.b*ns Daan.b*ns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Geel
Posts: 21
Recordaantal Belgen koopt kerstcadeaus via internet

datum :13/12/13
Bron : belga


Een recordaantal Belgen koopt zijn kerstcadeaus dit jaar op het internet. BeCommerce, de vereniging van online handelaars, verwacht tijdens de hele eindejaarsperiode een omzetgroei met liefst een kwart. Zelfstandige handelaars kregen de voorbije dagen al 14 procent meer bestellingen binnen via hun webwinkels.
Volgens Patricia Ceysens, voorzitster van BeCommerce, zullen de Belgen dit jaar tienduizenden kerstcadeaus kopen via een webwinkel. "Tussen 2 en 31 december zal het omzetcijfer van de sector stijgen van 216 miljoen euro vorig jaar tot 270 miljoen dit jaar. Mode, multimedia, cosmetica en speelgoed zijn het populairst."

Bij Bol.com, de grootste speler in ons land, bevestigt men de stijgende trend. Daar worden op dit moment liefst zeven cadeaus per seconde verkocht. "We beleven een echte topmaand", zegt CEO Jan Huysmans. "Een online winkel is dan ook erg gemakkelijk. Wij hebben geen openingsuren. Je kan 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 bij ons terecht."

Tegelijk draait ook de verkoop van tweedehandskerstcadeaus op volle toeren. Zo'n 11 procent van de Belgen overweegt een reeds gebruikt item onder de boom te leggen. Dat blijkt uit een onderzoek van tweedehandsketen Troc.com bij 1.000 Belgen. De aantrekkelijke prijs (52 procent) en het ecologische aspect (37 procent) zijn de belangrijkste redenen om tweedehands te kerstshoppen.

eigen mening : ik vindt dit een zeer interessant onderwerp omdat het internet veel mogelijkheden biedt en het is goed dat veel mensen daar gebruik van maken. de goede bediening en opvolging van de websites dragen hier ook hun steentje bij
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th December 2013, 11:03
Raisa.Docx's Avatar
Raisa.Docx Raisa.Docx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Ergens
Posts: 90
Net als Daan denk ik ook wel dat de goede klantenservice en promoties op online sites deze trend opvoeren. Sommige bieden kortingen aan, andere verzekeren levering voor kerst en je kan de cadeautjes meteen laten inpakken. Die worden dan ook eens vlak voor je deur geleverd. Het enige dat je hoeft te doen is surfen op het internet, een geschikt cadeautje vinden, bestellen en betalen, en voor je het weet, ligt het onder de kerstboom. Deze onlineshopping is snel en efficiënt en je bespaart tijd. Ik begrijp dan ook dat veel mensen hiervoor kiezen. Kerstshoppen met familie of vrienden in de winkelstraten lijkt me dan wel gezelliger en je komt in die kerstsfeer terecht, maar dan zit je natuurlijk met het urenlang aanschuiven aan de kassa en overvolle straten en winkels. Persoonlijk heb ik weinig tijd om een namiddagje te plannen om te gaan shoppen, dus voor mij biedt die onlineshopping wel voordelen.
__________________
- Some people are so poor, all they have is money
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 13th December 2013, 11:13
m*xim.sels m*xim.sels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Arendonk
Posts: 26
Internetfraude?

Dat we in een nieuw tijdperk leven is zeker, alsmaar meer mensen maken gebruik van internet om hun aankopen te doen. Dat dit altijd even veilig is laten we in het midden. Ik denk dat mensen zich vaak wel beter moeten informeren over aankopen via internet, en al zeker over de gevaren die dit met zich meebrengt. Aankopen via internet is handig en vaak goedkoper, je moet echter wel uitkijken met de locatie waar je de bestelling plaatst. Bij aankoop via internet kom je vaker mensen tegen die proberen kopers te "bestelen". Als je iets koopt in het buitenland moet je extra op je hoede zijn. Maar niet enkel kopers kunnen last ondervinden van internetmisdrijven. Ook verkopers hebben meer en meer last van oplichters (vaak uit het buitenland). Een veelvoorkomende methode is dat men u vertelt dat ze geld hebben overgezet naar een tussenpersoon of een paypall, daarna vraagt men of u een voorschot kan betalen om het vervoer te bekostigen en dat men dit geld extra overzet via die paypall. Als je een naïef persoon bent en hierop ingaat, ben je zowel je voorschot al je product kwijt zonder dat je iets ziet van het geld dat de koper zogezegd had overgeschreven.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:29.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.