actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th April 2013, 21:17
J*nas.De.Mey J*nas.De.Mey is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 44
Antwerpse moslimstrijder Brian is boos: ‘Jullie zijn geen familie meer’

Voor het eerst sinds hij naar Syrië vertrok, heeft de Antwerpse moslimstrijder Brian De Mulder (19) via mail contact gezocht met zijn familie. Om te melden dat hij geen contact meer wil.
‘De gelovigen zijn mijn echte familie geworden. Jullie zijn dat niet meer, tot jullie vergiffenis vragen aan Allah. Er zitten momenteel onschuldige moslims in de gevangenis en dat is jullie schuld. Ik heb ook gehoord dat jullie wegens mijn vertrek naar het Vlaams Belang zijn gestapt. Ik wil geen contact meer met jullie.’

Bruna, de oudere zus van de bekeerde Antwerpse jonge moslimstrijder Brian De Mulder (19), kreeg zondagochtend deze verontrustende e-mail van haar broer. Het is zijn eerste contact met het thuisfront sinds hij op 23 januari als een dief in de nacht met enkele bevriende bekeerlingen naar Syrië afreisde.

‘Het enige goede nieuws is dat we nu weten dat Brian nog leeft’, zegt zus Bruna. ‘Maar wat hij schrijft, is ronduit choquerend. Mama en ik hebben urenlang gehuild. We bestaan niet meer voor hem. Ze hebben hem compleet gebrainwasht.’

Dat de radicale spreekbuis van Sharia4Belgium, Fouad Belkacem, momenteel opnieuw in de cel zit, is volgens Brian De Mulder dus blijkbaar rechtstreeks de schuld van zijn familie.

Uit gesprekken met achtergebleven vrienden wordt afgeleid dat Brian zich in de buurt van de Syrische hoofdstad Damascus moet bevinden. ‘Hij zou het er goed stellen en zich bezighouden met het uitdelen van voedselpakketten’, zegt Bruna. ‘Maar of dat klopt, is absoluut niet zeker. We hebben alles wat we weten doorgegeven aan de Antwerpse politie.’


Eigen mening:
Toch raar dat mensen zo gehersenspoeld kunnen worden door religie. Ik snap dat het voor de familie van deze jongeren erg moeilijk is om dit te verwerken. Er moet dringend iets gedaan worden aan de radicale gelovigen. Organisaties zoals Sharia4Belgium staan in mijn ogen op het randje van de criminaliteit aangezien zij aanzetten tot haat.
Soms moet ik toch denken dat de wereld een betere plek zou zijn zonder religie maar iedereen moet dit natuurlijk voor zichzelf beslissen. Godsdienst is een recht maar het mag niet gebruikt worden om de rechten van anderen met de voet te treden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th April 2013, 00:16
c*dric.willemsen c*dric.willemsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Provincie Antwerpen
Posts: 235
Dat is als ouder niet zo tof om te horen... Het is raar dat mensen zo 'gebrainwasht' kunnen worden en dat men ze zelfs zo ver krijgt dat ze zich tegen hun eigen familie gaan keren... Maar in mijn geval, moest ik zo'n mail naar mijn ouders sturen, ik denk dat mijn vader nogal snel in Syrië zou staan om mij te komen halen, en dan zal het niet 'smeken' zijn om terug te komen, nee nee, dan moet ik luisteren of ik heb een paar 'tikken' vast denk ik...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 1st May 2013, 11:38
Jonas.Grauwels Jonas.Grauwels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herselt
Posts: 56
Citaat:
Orgineel gepost door J*nas.De.Mey
Voor het eerst sinds hij naar Syrië vertrok, heeft de Antwerpse moslimstrijder Brian De Mulder (19) via mail contact gezocht met zijn familie. Om te melden dat hij geen contact meer wil.
‘De gelovigen zijn mijn echte familie geworden. Jullie zijn dat niet meer, tot jullie vergiffenis vragen aan Allah. Er zitten momenteel onschuldige moslims in de gevangenis en dat is jullie schuld. Ik heb ook gehoord dat jullie wegens mijn vertrek naar het Vlaams Belang zijn gestapt. Ik wil geen contact meer met jullie.’

Bruna, de oudere zus van de bekeerde Antwerpse jonge moslimstrijder Brian De Mulder (19), kreeg zondagochtend deze verontrustende e-mail van haar broer. Het is zijn eerste contact met het thuisfront sinds hij op 23 januari als een dief in de nacht met enkele bevriende bekeerlingen naar Syrië afreisde.

‘Het enige goede nieuws is dat we nu weten dat Brian nog leeft’, zegt zus Bruna. ‘Maar wat hij schrijft, is ronduit choquerend. Mama en ik hebben urenlang gehuild. We bestaan niet meer voor hem. Ze hebben hem compleet gebrainwasht.’

Dat de radicale spreekbuis van Sharia4Belgium, Fouad Belkacem, momenteel opnieuw in de cel zit, is volgens Brian De Mulder dus blijkbaar rechtstreeks de schuld van zijn familie.

Uit gesprekken met achtergebleven vrienden wordt afgeleid dat Brian zich in de buurt van de Syrische hoofdstad Damascus moet bevinden. ‘Hij zou het er goed stellen en zich bezighouden met het uitdelen van voedselpakketten’, zegt Bruna. ‘Maar of dat klopt, is absoluut niet zeker. We hebben alles wat we weten doorgegeven aan de Antwerpse politie.’


Eigen mening:
Toch raar dat mensen zo gehersenspoeld kunnen worden door religie. Ik snap dat het voor de familie van deze jongeren erg moeilijk is om dit te verwerken. Er moet dringend iets gedaan worden aan de radicale gelovigen. Organisaties zoals Sharia4Belgium staan in mijn ogen op het randje van de criminaliteit aangezien zij aanzetten tot haat.
Soms moet ik toch denken dat de wereld een betere plek zou zijn zonder religie maar iedereen moet dit natuurlijk voor zichzelf beslissen. Godsdienst is een recht maar het mag niet gebruikt worden om de rechten van anderen met de voet te treden.


Kort door de bocht om te zeggen dat de wereld een betere plek zou zijn zonder religie. Zeker als je bedenkt hoeveel scholen en ziekenhuizen er opgestart zijn door o.a. de katholieke Kerk, maar goed. De kwestie van de jongeren die geradicaliseerd zijn is een potentieel gevaar voor het land. Zij hebben meer voeling met de jeugd dan pakweg een Fouad Belkacem en als sharia4Belgium deze jongeren ook al zou kunnen inzetten bij hun terugkeer denk ik dat de gevolgen niet te overzien zullen zijn. De organisatie heeft 'moeite'(alhoewel) om moderne jongeren aan te spreken om zich aan te sluiten. Als ze echter andere jongeren die zich bekeerd hebben hiervoor zouden inschakelen vervaagt er echter al een zekere afstand tussen organisatie en slachtoffer.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.